Totalt antall sidevisninger

fredag 2. oktober 2015

2015-09-12 Første konkurransedag Nasjons-VM i Slovenia

Leszek var å trakk pegnummer på morgenen. Til meg fikk han peg 11.

Skulle vel ønsket meg et litt lavere nummer. 1-5 f.eks. Men det skal alltid fiskes først, for fisken har finner og kan svømme rund som den vil.
Fikk relativt bra første timen. Følte jeg ledet på dem rundt meg iallefall. Men etter 1,5 time så forsvant vimbaene fra meg. Kom ikke inn noe særlig med laue heller. Måtte jobber rundt på swimmen etter små mort. Fòret hele tiden etter laua, men kom ingen fisker inn på fòret. Slider hadde jeg ikke troa på.

Ilya på min venstre side og Makedoneren på min høyre side fikk bare mere og mere. Utrolig frustrerende. Hva i all verden gjorde jeg feil. Vet et er noe med fòringa, men aner ikke hva. Metter jeg all vimbaen? Tror ikke det heller, for legger jo ikke i mye fòr. Under 50%.

Dagen gikk ifra meg uten at jeg fikk til noe. Hadde mest lyst til å grave meg ned på peggen. Satt å var flau faktisk. Det har jeg veld aldri opplevd på VM før.

Et bilde sier mer en 1000 ord sies det, og når det gjelder dette bildet så kunne jeg ikke vært mer enig. En veldig vond dag på "jobben".


Jeg ville ha bilde av fisken, men egentlig uten meg selv. Men dama til Ilya fikk meg noe motvilling til å bli med på bildet. Prøver å få til et slags smil, men inni hodet mitt her var det ikke mye glede å spore.
Resultatene for lave nummer på E:

Når jeg satt å så på Makedoneren så var det ingen av hans fisker som dro ut strikken mere en 20cm. Og han fikk mange fisker over halvkiloen. Også barber. Følte meg som en mye bedre fisker en han, men han doblet meg jo. Men nytter jo ikke å være noen god fisker om man ikke får til fòringen. Er det som er mest viktig.

Innveiing av min nabo for dagen. Russeren Ilya Ykushin - https://www.facebook.com/ilya.ykushin/videos/697629640336524/?pnref=story

Ser også at peggene 1-8 som jeg trodde skulle bli dominerende, ikke ble det. Faktisk virket peggene 13-16 sterke. Irlenderen på peg 8 vant med 15 kilo. Og han hadde færre fisk en meg. Jeg satt nok ikke helt rett heller da, for Ilya er en veldig god fisker, og han klarte ikke mer enn en 7.plass fra nabopeggen min.

Jaja, denne dagen er bare å glemme for min del. Se frem mot i morgen. tenkte å fòre mye mindre da. For kan ikke skjønnet annet en at jeg på et eller annet vis overfòrer dem.

Dem andre seksjonene da...
Høye nummer på E:
Attila 17,2 kilo. Pent! Kent med sine 560 lauer var best av dem som fisket laue og fikk pene 5 plass på seksjonen. Satte på plass navn som Des Shipp, Diego da Silva, Normunds osv. 560 lauer - 8919 gram gir et snitt på 15,92 gram. Tror han hadde noe større fisk første timen...
Lave nummer på A:
Allan Scotthorne trakk A1 ja.. For han trenger jo virkelig det. Hehe. Ikke nok med at han er DRITGOD, men så skal han trekke en DRITBRA pegg i tillegg. Han gjorde ingen feil, tok endel småfisk på toppknytt første par timene for så å gå ut på TAP/slider å plukke kvalitet etter det igjen. 1 kilo klaring ned til 2.plassen. Ser at høyeste fishcounten her er 2.plassen med 380, og bare en par til på over 300. Kan ikke ha vært veldig til lauefiske på denne sektoren...
Høye nummer på A:
Dette var da sektoren til Odd Henning. Han hadde klart seg relativt bra syns jeg. Iallefall bedre en jeg klarte. 16 plass av 19. 2936 gram fordelt på 272 fisker. Falsini vant her. Sto å meita lauer i 4 timer. 474 fisk. Så ut som alt gikk i slow motion, men om man kommer inn igjen med en fisk på hvert eneste kast så blir det tilslutt en bra vekt.
Her er en link fra facebook der dere ser hvor kontrollert og fint Falsini fisket denne dagen: https://www.facebook.com/DrennanInternational/videos/1020340414665475/

Lave nummer på B:
En Tjekker vant denne sektoren. Sean Ashby som er kjent for å være god på småfisk klarte bare en 8.plass, og det må sies å være litt overraskende "dårlig". Finn Erik var på denne sektoren, og han klarte seg helt greit med en 15 plass. 47 fisk for 3966 kilo. En av dem få som ikke brøy seg om å fiske lauer kan man se av fishcounten. Men man ser også at f.eks russeren Kutischev fisket laue og fikk over 300 av dem men fortsatt havnet nesten helt i bunnen.
Høye nummer på B:
Lee Edwards vant denne sektoren. Fisket aldeles fantastisk på bolo. (se bilde av fangsten nedenfor). Ellers klinka Sorti til med 572 lauer. Småpent. Ser tydelig at mange flere gikk etter laue på denne sektoren. 10 mann med over 300 fisker.


Lave nummer på C:
På denne sektoren hadde vi Krzy. Han fikk det desverre ikke til å stemme idag, og kom på 18.plass. Like dårlig som meg, og en ennå lavere vekt. Ungareren på kanten (C1) vant med nesten 14 kilo. Hadde visstnok fått veldig bra siste timen. Callum Dicks klarte bare en 12.plass, og det er jo litt krise på Engelskmennene. Regjerende verdensmester Goran hadde en fight med Gabba fra Italia, og Goran gikk seirende ut av den. Kunne se ut som Goran startet på laua litt før Gabba gjorde det.
Høye nummer på C:
Her ser dere navnet til Krzy igjen. Det er fordi han satt på peg 19. Han får plassifferet sitt fra lave nummer på C, men vekten hans teller også på høye nummer. Hadde sett endel bedre ut for Krzy om han faktisk hadde hørt til på denne sektoren. Russeren Siptsov vant denne sektoren med vannvittige 17.154 gram fordelt på kun 67 fisker. Russerene hadde helt klart funnet ut hvordan dem kunne få vimba jevnt og trutt gjennom alle 4 timene. Ukraineren Sergii Burdak fikk det tydeligvis ikke til å stemme. Nest sist. Han er normalt en meget god fisker.
Lave nummer på D:
Den dobble verdensmesteren fra Ungarn, Tamas Walter, vant denne sektoren. 1 kilo forran Polakken Adam Niemiec. Begge dem ser ut til å iallefall tidvis ha fisket etter laua. 283 vs 507 i fishcount.
Høye nummer på D:
Brodern havnet i fint selskap gitt. Fini, Raison, Konopasek, Fedorov osv. Brodern hadde en dårig dag på på jobben. Steinene han hadde rigget seg til på løstnet under han, og hadde ikke Leszek stått der akkurat da så hadde brodern, seatboxen og alt annet forsvunnet uti. Han mistet alt han hadde på sidebordet, del 8 og de 9 på TAP'en knakk osv. Men om mulig var det en som hadde en ennå værre dag. Naboen til brodern, Rumeneren kroket en monsterfisk på første utlegget ditt. Sto og drillet den i 1 time og 45 minutter. Knakk 2 topper, og tilslutt så gnagde det knekte karbonet av elastikken hans og han mistet fisken. Folk som sto å så på fikk aldri sett fisken ordentlig, men ble anslått til å være ei karpe på minimum 10 kilo.

Vil tro Raison ristet på hodet og lurte på hva i all verden Tommy Strengelsrud fra Norge og Botond Koszorus fra Romania dreiv med. :-P

Verdensmesteren fra Ostellato klarte å snike seg 300 gram forran verdensmesteren fra Spinadesco. Jeg prater altså om Fini fra Italia og Raison fra England. Raison er jo mitt forbilde, så jeg syns jo det var litt synd at Fini snek seg forran. Men dem hadde helt sikkert en artig fight da. Brodern, Rumeneren, Raison, en Serber og Fini satt jo på rekke og rad nedover der.

Så slik er da stillingen etter dag 1:




Italia leder forran Tsjekkia og Spania. England helt nede på 9 plass. Norge er 3je sist, kun forran Channel Island og Sør Afrika, og da selvsagt sist av dem nordiske landene. I morgen MÅ vi klatre.
Individuelt ser det slik ut etter dag 1:








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment