Totalt antall sidevisninger

fredag 2. oktober 2015

2015-09-13 Andre konkurransedag Nasjons-VM River Sava, Slovenia

Det ble peg C10 på meg idag.
Har en tysker på min høyre side og Szlizard fra Ungarn på min venstre side. Videre bortover er Raion på peg 12, Jamie Masson på peg 14, Falsini på peg 15 og Tom Østlund på peg 16. Samme russeren som igår også på min zone. Ilya Yakushin på peg 3.


Resultatet fra igår tilsier at hele området fra peg 7 til peg 13 ser ut til å inneha endel fisk iallefall.
Jeg var villig til å gamble idag. Alt for å unngå å havne i samme situasjon som igår. Men gambler med å legge i veldig lite mat og ikke mye mat. Så kan jeg heller legge i mere etterhvert som konkurransen skrider frem. I grunnfòringen la jeg i 15 appelsiner. I dem 15 appelsinene så hadde jeg hele 1/8 liter boksen med gros gardons i. Altså  0,125 liter med fòr i ca 8 liter leem. Av mat hadde jeg i 50 maggot og 50 casters. Koppet i 1 ballmed 50/50 leem og gros gardons med endel maggot og castes i, bare for å ha en liten flekk å fiske på som det lå litt mere mat.

Så at Szilard og Raison begge kastet i 10-15 appelsiner, og koppet i 7-8 ganger etter der. Så ut som det var små stickymagballer på størrelse med en golfball dem la i. Jeg startet best av oss 3 med å plukke litt hektosmorter, men så kroket Raison ei barbe. Stor var den og. Han dro den inn med 13 meter stang i været og 10 meter strikk ute. Halve barba var over vann når han slidet den inn i håven. Så her snakker vi om minimum 0.16mm fortom, men antagelig tykkere en det også.

Jeg koppet da i en håndfull stickymagball selv. Gikk opp fra 2 grams rundtacklet til 5,5 grams rundtackel med en 14 krok på 0,14 sene og agnet med 4 hvite maggot. Teorien med så stort agn var at jeg skulle simulere en liten stickymagball. Raison fortsatte å dra barber. Han var vel raskt oppe i 3-4 store barber over 1 kilo.

Etter å ha ligget ute i 5 minutter så kroket jeg ei barbe selv. Ikke så stor som Raison sine, men nærmet seg halvkiloen. Koppet i ny stickymagball og ut med stort agn igjen. Holdt den helt stille i spraybaren. Jeg var ikke i nærheten av å holde følge med Raison, men fikk en par barner til og en par store vimba også.

Hadde sittet 10 min uten å kjenne noe, så koppet i ennå en stickymagball til. 10 minutter til uten å kjenne noe, løftet og senket. Når jeg løftet, så observerte jeg på duppen at det var noe som hadde tatt agnet eller svømte borti sena. Kroket og da var det en stor fisk som bare dro utover i elva. Når det var 10 meter blå hydro ute så slapp den. Så på kroken, men ikke noe skjell på sena, men var nok en feilkroket stor barbe. Surt.

Koppet i mere stickymag og la stanga i spraybaren igjen. Ingenting på 10 minutter. Hørte Raison pratet med bankrunnerene sine om at nå var det klart dårligere og var på tide å gå over til bloodworm. og her satt jeg uten bloodworm fordi alle våre bloodworms hadde død kvelden i forveien. Uff da. Gikk da over på 2 grams morteriggen. Kjente ikke noe på hovedplassen, så lot den drifte 1-2 meter nedstrøms. Duppen seig under og jeg kroket. Digerjævel som hadde tatt. Fisk på 1 kilo + garantert. Svømte oppstrrøms, så mye tyder på stor barbe. Dro vel ut 10+ meter med gul hydro før den pinglete 0,10mm fortommen med en str 18 krok på røyk. Så jævlig typisk at denne store skulle ta på pingletacklet.

Prøvde endel til etter store med 4 hvite maggot, men kom ikke noen flere barber. Raison fikk heller ikke noe mere barber, så var nok for sent nå. Flere begynte å få relativt små vimaber, antagelig på bloodworm. Jeg måtte da ty til drifting etter mort. Fikk en panne av en mort også. over halvkiloen. Det var kult.

Etterhvert var dem 4 timene over. Det ville stå mellom Raison og Yakushin om seksjonsseieren. Jeg ville bli slått av mange idag også, men håpet på litt bedre en igår iallefall. Tippet jeg hadde 4,5 kilo.

Viste seg at fiskene mine var noe større en jeg trodde, for dem veide 6285 gram
Trodde tyskeren nedstrøms meg hadde iallefall 3 kilo mere en meg, men han hadde faktisk ikke mere en 1,5 kilo mere en meg. Hadde antagelig holdt med at jeg hadde fått opp 1 av dem 2 store jeg mistet. Nåe veieteamet kom opp til meg så hadde jeg allerede 5 stk bak meg, og hadde troa på å slå flere oppover, for der hørte jeg dem måtte ty til lauefiske. Ungareren slo meg lett, men det visste jeg jo. Han hadde 10,3 kilo. Idag som igår så fisket han best i andre halvdel av konkurransen, etter at det var tid for å fiske bloodworm. Raison hadde vel iallefall 8-9 barber og minimum 5 av dem var godt over kiloen. Han veide inn 14 kilo. Yakushin på peg 3 hadde han ikke sjans på da, for han hadde nesten 18 kilo. Han bortenfor Raison hadde også mye, en Slovaker, med 13,7 kilo. Jamie Masson bortenfor der hadde også over 10 kilo. Falsini hadde 477 fisk, altså fisket mye etter laue og veide inn 8,2 kilo, så han slo meg også. Oppstrøms han satt Østlund, også han fisket laue, og også han klarte å snike seg forran meg. Surt. Østlund slo meg med 38 gram!!! Så dem 2 eneste jeg slo oppoover der var PEter Larsen fra Danmark og en Bulgarer. Litt skuffet da. Finnen som slo meg med under 200 gram hadde fått ei barbe på tett opp mot 2 kilo. Det ble da en 12 plass på sektoren min idag.

hadde jeg bare fått opp den ene bonusen jeg mistet hadde jeg vært oppe på 9 plass tipper jeg, og hadde jeg fått opp begge så kanskje jeg hadde klart 8.plassen. Men men, dem har sikkert mistet noen fine dem andre også. 


Lave nummer på A:
Gikk bedre for Da Silva idag. Vant A-seksjonen fra peg A4 med 10,8 kilo, 148 fisk. Aner ikke om han fikk noen store på TAP, eller om han fikk dem ute på bolo eller slider. Brodern satt på denne seksjonen og fikk en 16.plass med 3070 gram. 

Høye nummer på A:
Kent fisket fantastisk igjen. Fikk en 3er på seksjonen med 5,8 kilo fordelt på 301 fisk. Slo f.eks Kaminsi fra samme område. Og som dere alle vet er ikke Polakkene noen smågutter når man skal fiske småfisk på relativt korte toppknyttstenger.
Lave nummer på B:
De gamle er eldst sies det. Håkan Svedlund ble nr.4 i VM i fjor, og idag klinket han til med nok en rå seksjonsplassering i VM. Ble nr.2 på denne sektoren med 7,7 kilo og 220 fisker. Krzy satt også her, og idag var han der oppe man ofte finner han. 5 plass med 6 kilo og 227 siker. Bra Krzy!
Høye nummer på B
Sean Ashby var mere tilbake der han burde være som tidligere verdensmester. Ble nr.2 i dag. Europamesteren Walczak ble nr.3. Sergii var igjen helt borte. Tydeligvis ikke et fiske han er komfortable med.
Høye nummer på C:

Lave nummer på D:
Scotthorne fornekter seg ikke. En ny seksjonsseier på han. 15 kilo, men skal sies at det ikke ville sett helt likt ut om det ikke var for bonuskarpa han fikk. (bilde av den nedenfor).

Karpa var ca 4 kilo.
Høye nummer på D:
Tamas vant idag igjen, og hadde nok vekt til at Scotthorne på peg 19 (som vekta teller på begge sektorer) ikke kalrte å dytte han ned til 2.plass. Finn Erik satt her. Han satt så høyt på D at han var på topp 8 dyp. Finn hadde greit antall, men litt for dårlig snitt, så han havnet nede på 16.plass.
Lave nummer på E:
Siptsov vant idag igjen, og med ei sinnsykt vekt igjen. Nesten 20 kilo. Så da er det vel klart allrede at han vil vinne årets VM. Både han, Walter og Scotthorne har 1+1, men Siptsov er klart forran dem 2 andre på vekt.
Høye numme rpå E:
Igjen var det endel lauefiske på denne seksjonen, og Odd H hang bra med. Fikk en 11er med 4,4 kilo fordelt på 247 fisker. Veldig bra Odd Henning!
Slik gikk det for nasjonene på dag 2. Dette er altså ikke totalt over 2 dager.
England vant dag 2 og hadde som vanlig et bra comeback etter en relativt dårlig førstedag.

Der liker jeg å se Norge. alle løftet seg et lite hakk, og da hadde vi brått 13 nasjoner bak oss. Hadde vi bare klart dette over 2 dager så...

Individuell ranking på dag 2, ikke totalt:







Sluttresultatet for nasjoner i årets VM:
Gull til Italia, sølv til Ungarn og bronse til England. Ingen overraskelser der altså. Sverige klarte en 18.plass, og det er jo veldig bra.

Norge kom seg bare forbi 2 nasjoner, men bedre en ikke noe. Så da havnet vi forran Sør-Afrika, Danmark, Scotland og Channel Island. Og da ble vi heller ikke dårligst i Norden. :)
Sluttresultatet i årets VM - Individuelt:
Gull til Siptsov, Sølv til Tamas og bronse til Scotthorne. Ingen smågutter akkurat.








Vil avslutte med å takke resten av det Norske laget for turen. Er sikker på at vi alle lærte endel denne gangen også. Jo mere vi fisker internasjonalt jo bedre blir vi. Vil rette en ekstra stor takk til Leszek og Fjellis. Den jobbet knallhard hele uka. Forberedet fòr, leem og agn for oss hver eneste dag. Tusen tusen takk. Sees igjen neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment