Totalt antall sidevisninger

tirsdag 20. oktober 2015

2015-10-18 WL nr.2 - Eriksrudtjernet

WL nr.2 skulle altså arrangeres på Eriksrudtjernet. Syns dette var en veldig fin arena under Lag-NM tidligere i år. Jeg tenkte at ettersom det er så dypt her, så biter det nok bra helt frem til isen legger seg, så må da være en fin WL-arena. Det jeg ikke hadde tenkt på var at hele strekka ligger i skyggen så sent på året, for fjellet bak strekka er så høyt at sola ikke kommer over kanten.

Vi ble 6 stk idag. Jeg trakk vel som nr 4, og klarte å finne peg 1. Kant venstre og peggen Eskild vant fra på dag 1 på NM. Kan da ikke være en feil peg å sitte på. Videre bortover havnet Tonje på nr.2, Odd H på 3, Finn på 4, Andrzej på peg 5 og Fjellis kant høyre på peg 6.

Jeg rigget opp topp6 rett frem for mort, og topp 6 litt mot venstre for abbor og 11 meter rett frem til mort. 1,25 grams kulepenndupp på abborplassen og 1,0 grams dupp på begge mortplassene.

La i veldig lite fòr fra start. 3 mandariner på begge mortplasser, men dem besto av over 90% leem, og var nok ikke mere en 8-10 pinkies i hver ball. På abborplassen klipte jeg opp 5-6 mark og koppet dem i løst sammen med markjord.

Startet å fiske på abborplassen. kjente ikke noe på 3-4 minutter så skiftet til topp 6 mortplassen. Gikk vel en 3-4 minutter så seig duppen sakte under. Jeg hadde ikke mere en 1-2mm antenne som stakk opp av vannet, ennå så følte jeg at det tok en 2-3 sekunder fra duppen startet å gå nedover til duppen av under vann. Kroket den og drillet den sakte inn. Fisket med B2000 i str 22 med 0,07mm fluorcarbon-sene, så ikke noe værheising her i gården. Denne morten fikk jeg på dobbel lyspinkies. Veide ca 100 gram.

La ut igjen, men kjente ikke noe på 3-4 minutter. Gikk da inn igjen å skiftet til 1 rød maggot istedet. Da fikk jeg en ganske raskt, og fulgte på 4 til etter denne også. Men så ble det dødt. Byttet til hvit maggot, men ingenting. Markhode da. Nope, ikke et napp. Koppet ut en bitteliten ball med 3-4 pinkies i og gikk helelr for å prøve 11 TAP.

Ingen andre hadde fått noe ennå. Jeg kjente ikke noe på 11 meter, så gikk inn på 6 igjen. Men ingenting der heller.  Etter litt over 1 time så fikk Odd H en mort, og mistet 1 eller 2 til rett etterpå. Så ble det stille hos han igjen. Så fikk Fjellis en på kanten, men bare 1. Og så fikk Andrzej 1, men bare den ene. Fjellis fikk en til 1 time etter han fikk sin første. 30 min senere så fikk han ennå en. Og 15 min etter den igjen fikk han ennå en. Mens siste 30 minuttene kjente ikke han noe heller. Og det var da alt vi klarte å få idag.

Litt synd at det var så dårlig, men da har vi da iallefall prøvd. Det var 3,5 minus på vei til vannet i dag tidlig, men mens vi fisket var det nok 1-5 varmegrader. Det største problemet iag tror jeg var at vi ble sittende i skyggen. Vi så fisk som vaket ute på sjøen, men alle disse vakene var ute der sola traff sjøen. Da går nok morten dit, for der er vannet bittelitt varmet opp av sola.


Mine 6 morter veide 600 gram, og det holdt til å vinne dagens WL-stevne:
Resten av resultatene ser dere her:

Neste WL er i Harstadsjøen førstkommende søndag. Jeg, Tonje og brodern får ikke deltatt p å den da vi har fått booket oss en plass på Nordisk Bagging Meeting i Söderhamn. Er lagt fra sikkert at det blir bagging der, men skal nok bli artig uansett. Treffer iallefall mange trivelige Svensker som vi ikke ser resten av året.

Lykke til for dere som drar i Harstadsjøen. Den sjøen svikter så si aldri nå på høsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment