Totalt antall sidevisninger

fredag 9. september 2016

2016-08-28 Lag-NM dag 2 - Åkersvika

Overnattet på Åkersvika vandrerhjem. Flott sted som jeg alltid bruker når det er 2 dagers i Hamarområdet. Ble en par øl i kveldssola samme med Tonje, Kay, Ole, Thomas og Odd H. Relativt tidlig kveld, for ville gjerne ha revansj på fiskinga.

Skal bli vanskelig å vinne Lag-NM etter gårsdagen. Rau har jo kun 4 poeng. Vi har 9. Men Acerina sitt 2're lag har jo mulighet da. Dem er jo bare 2 poeng bak lederlaget.

Startet å trekke, og jeg trakk nest sist. da lå kun dem 2 plassene til venstre igjen. Ikke bra. Klarte å dra min egen fra igår, peg 12. Jaja, heller det en peg 11 som lå igjen. Artur var uheldig og fikk den igjen. Kant høyre ble Philip (bra med tanke på at Acerina 2 ligger godt an). JMagne Olav på 14 og Dag E på 13.

Om fisket blir som igår så kan Acerina 2 ta inn 2 poeng på denne seksjonen, og er da ajour vs Rau. Da er det om å gjøre for dem som sitter på Fugletårnet til å avgjøre.

Rigger stort sett det samme som igår. Fòret relativt likt også. Startet å fiske, og ikke uventet var det kant høyre som fikk fisk først. Fikk vel fisk på første kast. Tråere hos meg selvsagt. Magne Olav var vel neste til å få. Jeg fikk min første etter 18-19 minutter, og det var jo et godt tegn. Men skulle vise seg å bare være en tilfeldig en. Etter 2 timer var jeg og Dag E like med 2 fisk hver. Hadde kun hatt 2 napp, så full uttelling så langt.

Etter ca 3 timer så fikk brått Dag E 3 raske. Fortsatt dødt hos meg, så ikke mye jeg får gjort med det. Når det var igjen 7-8 min fikk jeg et napp til, og fikk den. Ut igjen og nytt napp, men bommet. Ennå et kat og nytt napp, og ny bom. Så var konkurransen over.

Kastet ut igjen, mens jeg pakket det andre utstyret. Hadde napp på alle dem 3 kastene jeg gjorde etter konkurransen mens jeg pakket. Typisk. To little, too late.

Artur hadde lurt en mort en halvtime før slutt og veide inn 100 gram. Mine 3 fisker veide 480 gram. Dag E sine 5 fisker veide 850 gram. Usikker hvor mange Magne Olav hadde, men klart flere en oss lenger til venstre. Han veide inn 1480 gram. Philip vant som forventet suverent med 4460 gram.

Litt kjedelig at det er så dårlig fiske at man ikke har sjans til å slå personen til høyre for seg.

Da tok Philip inn 2 poeng på Dag E og Rau, så skulle bli spennede å se hvordan det gikk på Fugletårnet.



Jeg pakket veldig kjapt, men rakk ikke å være med innveiingen på B-seksjonen, men rakk å være med å titte på A-seksjonen. På B hadde brodern trekt innerst ved brua, og han hadde ikke troa inni der etter slik dag 1 utviklet seg. Skulle vise seg at han fikk rett. Han klarte kun å slå en mann på seksjonen sin og ble da nr.4. Bentis fra laget mitt tok denne seksjonen. Thomas ved siden av brodern ble nr.2, og Eskildsen fikk da 3.plassen. Så da Er Acerina 2 ett poeng forran Rau. Da skal alt avgjøres på A-seksjonen.


Odd H veide inn først og hadde 3240 gram. Finn Erik satt på peg 4 og ble slått av Odd H. Gikk rykter på at Andrzej igjen hadde fisket meget bra, og det stemte. Han vant seksjonen med pene 6.740 gram. Tonje på peg 1 fisket også bra. Hadde fått et par bonusvederbuk og ble enkelt nr.2 med 5460 gram.


Da er det jo ikke noe tvil om at Acerina 2 kom til å vinne Lag-NM. Men ettersom Dag E ble 3, brodern 4 og Finn 4, så skulle vel laget mitt være ganske nære vel, selv om vi var 5 poeng bak etter igår. Men Rau hold seg forran oss, med 1 poeng.


Jeg skal jo liksom være klippen på førstelaget, men man vet jo aldri med denne fiskinga. Bentis 1+2, Tonje 2+3 og jeg 4+4. Ikke bra av meg, men var ikke mye jeg kunne gjøre ute på Tjuvholmen gitt. Seksjonen var avgjort begge dager etter man hadde trukket peggen. Kjipt.

Jeg vil jo gjerne ha 1+1, og hadde jeg klart det, så hadde vi havnet på 1+1+1+2+2+3. Da hadde vi havnet på 10 poeng... Jaja, alltids et neste år. Viktigste er jo uansett at gullet havner i klubben min. Grattis til Acerina 2 med Philip, Eskild og Andrzej.

Gull: Andrzej (1+1), Philip (1+2) og Eskildsen (3+3) = 11 poeng
Sølv: Dag Even (1+3), Tommy (1+4) og Finn Erik (2+4) = 15 poeng
Bronse: Bentis (1+2), Tonje (2+3) og meg (4+4) = 16 poeng 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment