Totalt antall sidevisninger

søndag 5. februar 2012

2012-02-05 Norgescup nr.5 - Lyseren

Var ca 7 minus ved utgang. Litt trekk, så kjentes småkaldt ut. Hadde også kommet ca 15 cm superlett puddersnø i løpet av natta. Planen for dagen var å fiske i 2-spann sammen med Runar. Som vanlig. Vi startet i ca samme område som vi fisket i fjor. Vi startet 200 meter fra hverandre. Jeg traff på bra fra start, mens Runar ikke fant noe særlig. Han kom bort til meg etter ca 45 minutter, og da hadde jeg ca 75 fisk mens jeg tror Runar hadde 48.
I fjor hadde jeg vel ikke en eneste fisk over 70 gram, mens så langt i dag hadde jeg fått noen mellom 70-150 gram i alle fall. Tipper jeg hadde 3 kg allerede da, og det tilsvarer et snitt på ca 40 gram. Vi skulle egentlig stikke et annet sted etter å ha kommet til hverandre, men ettersom jeg hadde 75 fisk allerede etter 45 min, så følte vi at vi måtte kjøre på litt mere på den strekka.

Etter ca 2 timer traff vi på Kjell Kolstad, og da hadde jeg 150 fisk. Kjell trodde han hadde 120 fisk. Han sa også at han regnet med at vinneren kom til å ha over 10 kg i år, som i fjor.

Kolstad stakk over på andre siden, mens jeg og Runar fisket videre der Kolstad hadde fisket, men borret på innsiden av hullene hans. Men fisket ble i grunn dårligere og dårligere, samt at snittet ble mindre og mindre nedover der. Noe måtte gjøres!!

Var ca 1 time igjen, og vi gjorde et par hull der jeg hadde startet, men ikke noe nevneverdig fisk igjen der. Vi gjorde 2-3 hull til på ei lita strekka på ca 30 meter som var uborret, men ikke noe særlig drag der heller.

50 minutter igjen, og vi valgte å løpe videre sørover. Lengre vekk fra starten. Prøvde en odde vi kom til, men ikke noe fisk i første hullet, så vi dro ennå videre. 40 minutter igjen. Siste 40 minuttene så traff vi litt fisk. Ikke mange, men snittet var bra. Ene hullet Runar gjorde på innsiden av meg der, så dro han en 6hg + 2 stk 100-150 grammere til. Tipper han brukte 45 sekunder på å få den kiloen. Det sier litt om hvor rått det er på Lyseren når man først treffer.

Tipper både jeg og Runar fikk 3kg+ på de siste 40 minuttene der vi avsluttet. Møøøk at vi ikke stakk opp dit litt før. Det var jo den planen vi la i går kveld. Vi skulle opp der så fort vi hadde truffet hverandre etter at vi begynte 200 meter fra hverandre. Var nesten litt dumt at jeg fikk 75 fisk så raskt. Hehe.

Jeg startet å gå 5 min før slutt, for var ganske langt inn igjen. Jeg tippet at jeg hadde rett over 10 kg, mens Runar trodde jeg hadde opp mot 12 når han så oppi sekken min. Han selv tippet han hadde litt over 9 kg.

Rakk inn igjen med 4 minutter margin. Takk gud for at jeg gikk 5 min før, for jeg hadde ikke mye energi å gå på når jeg la meg ned i snøen inntil lavoen.
Det holdt akkurat. Sliten! (Foto: Kent Fossheim)


Fikk kjapt høre at Dag E hadde fått 13,9 kg :-O Hva faen tenkte jeg. Var jo knallfiske i fjor, og da vant Eskildsen på rett over 10 kg. I dag var det jo snøstorm og ikke like mange fisk i hullene som i fjor. Men så plutselig fikk jeg høre av Hesmyr at fjorårets konkurranse kun var 3 timer. :-O Jeg var bomba sikker på at vi fisket 4 timer i fjor også. Aiaiai… For ei GIGATABBE. Jeg hadde garantert gjort en del andre valg i dag om jeg hadde visst at fjorårets konkurranse var på 3 timer. Jeg «safet» jo på en måte rundt 10 kg, og trodde det skulle holde. Jaja, har ingen andre å skylde på en meg selv. Men det ble en gedigen nedtur altså.

Veide inn til 11.020 gram på mine 263 fisker. Snitt 41,90 gram

Runar veide inn 10.360 gram på ca 238 fisk = snitt på 43,52 gram

Visste at Dag E hadde 13,9. Hørte også at Hellerud hadde over 13 kg. Men hørte ikke om noen flere i Herrer Senior som var over meg. Kent fortalte om en veteran som hadde 13 kg, men fant aldri ut hvem det var. Og det viste seg også å være feil, for Terje Lindgren vant veteran på 9.940 gram.

På premieutdelingen viste det seg at det var en senior til som hadde mere en meg. Frode Nerberg fra Femund JFF på 12.540 gram.

Jaja, da ble det en 4 plass i Herrer Senior og totalt i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment