Totalt antall sidevisninger

tirsdag 28. februar 2012

2012-02-25 Isfiskekonkurranse på Hemnessjøen

Knallsol, blank og tørr is, rundt 0 grader. 4 timer fiske. Eneste man kan klage på før startskuddet gikk var at vi kun skulle få 30 min gangtid inn igjen. Men det skulle sikkert gå fint det og, for selv om jeg og Runar hadde tenkt oss langt avgårde, så var det sikkert ikke noe fisk der, og så ender vi sikkert opp nær starten og fint kan rusle sakte inn på 30 min.
Christer må vel kalles å være storfavoritt til å vinne dagens stevne. Han vant dette stevnet i 2010 og 2011. Han har en plass der som fisken ikke er stor, men det er såpass mye av den at han normalt kan sitte å dra i 4 timer i strekk.

Ut på isen bar det da, og en del kilometer nordover. Runar som vanlig ganske langt foran meg. Jeg kom meg vel frem sånn ca akkurat nå startskuddet gikk. Jeg gjorde 4-5 hull rundt en såkalt «bænkersplass», og Runar rakk vel med 10 hull der. Han 3 fisk i første hullet, eller ikke noe. Jeg hadde ikke et napp. På med sekken å dra ytterligere 400-500 meter lenger nord.

Det var litt fisk på sørspissen av den øya vi kom til. Og Runar traff litt på sørøstsiden. Etter ca 1,5 time, så kom Runar ned vestsiden av øya. Satan og raskt den gutten borrer. Han hadde dessverre ikke funnet noe fisk rundt øya foruten den plassen på sørøstsiden. Jeg var da oppe i 160 fisk, mens han kunne rapportere om 140 fisk. Han banna og sverta over at det ikke skulle være mulig å treffe fisk fra start noen gang. Heiv på seg sekken og dro en kilometer sørvestover, mot noen øyer nedi der. Jeg fiska ferdig den plassen jeg satt på. Sånn ca 2t og 15 min var jeg oppe i 240 fisk og jeg og dro sørvestover. Borret overalt mellom alle de øyene som lå der, men fant særdeles lite fisk. Så det satt 2 gubber rimelig rolig bak ei av øyene, men liker å finne min egen fisk. Men når det var igjen 10 minutt, så gjorde jeg meg et hull 15-20 meter bortenfor dem. Det var for øvrig Christer og Jan Morten som satt der. Fikk vel 30-35 fisker siste 10 minutter i det hullet. Endte opp på 333 fisker.

Ikke fått tak i noen resultatliste ennå, men jeg hadde litt over 5,5 kg. Så snittet blir da sånn ca 5500 gram / 333 fisker = 16,51 gram

Fullstendig resultatliste: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Hemnes250212.htm

Dette ga meg en 7 plass i herrer senior så vidt jeg husker. Og det var 6 Acerinafiskere i topp 7. Kun Totens store sønn, Thomas Ødegård som blandet seg inn med en 4 eller 5plass tror jeg det var.

Runar hadde truffet litt på slutten. Tror han hadde fått ca 160 fisk siste timen, og endte opp med 427 fisker. Det ga han en 2.plass i herrer senior og 3 plass totalt.

Jan Morten vant herrer veteran, og ble nr.2 totalt. Husker ikke vekta hans.

Og i år som de 2 foregående årene, så vant Christer Fossen. 9,1 kg. Han gadd ikke telle fisken, men la oss si han hadde samme snitt som meg, og da hadde han i så fall 551 fisker.

I lagkonkurransen, så vant Acerina ene lag bestående av Runar Sperstad, Lennart Gammelsrud og Tom Rune Fjellberg

2.plassen i lag gikk til Acerinas andre lag med Christer Fossen, Jan Morten Fossen og Tonje Hauger.

Og 3.plassen i lag gikk til en slags Acerinalag det og. Det besto av meg selv, Arild Holstad og en kar jeg ikke kjenner. Han karen hadde kun fått 15-20 fisker, og ville ikke veie dem inn, for de fiskene skulle han ha med til katta si. Akkurat som han ikke kunne få tilbake fisken sin om han veide dem inn. Haha… for en forbanna turgubbe. :-P

I morgen er det FM for Oslo på Lyseren, og der skal jeg være med. Gleder meg massssivt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment