Totalt antall sidevisninger

fredag 4. mai 2012

2012-05-01 Karpedammen i Askim - Igjen

Som jeg nevnte i forrige blogginnlegg så ble Tonje taggad på å fiske karpe etter å ha sittet å sett på at jeg fisket dem dagen før. Jeg satte meg på plassen Fjellis fisket dagen før, og Tonje satt seg der jeg fisket.
Rigget opp UITW for maggotfiske, UITW med pelletband for hairrigging av flytebrød, og en topp til å fiske margins. Marginsplassen la jeg på 11 meter TAP, UITW maggot og Flytebrød la jeg også på 11 meter TAP, men da lengre fra land en marginsplassen.

Fikk ei karpe i margins etter ca 30 min. Da hadde Tonje allerede fått 6 fisker UITW med maggot. Fikk etter hvert et par slengerfisk på UITW med maggot, men fikk ikke inn noen stim. Marginsplassen snagget jeg på nesten vært utlegg. Så la den lengre bort på 13 meter, men snag der også. Så ga etter hvert opp marginsfisket.

Kom meg etter hvert opp i 6 fisker, men var rett og slett litt kjedelig når man ikke får i gang noe.

Gikk over til Tonje og spiste matpakka jeg hadde med meg. Var som vanlig en del fisker som var oppe og vaket på brødbitene som fløt rundt duppen. Til sammenligning var det kun 3cm karper som dyttet litt i brødbitene rundt duppen min.

Da jeg hadde spist ferdig, så hadde Tonje fått 14 fisker, og de fleste av dem med relativt bra størrelse 70-80 gram og opp mot 400 gram. Da ville hun spise matpakka si, så jeg kunne fiske plassen hennes. Var ingen ordentlig store som tok flytebrød, så valgte å fiske UITW med maggot inntil kjærret. På ca 30 minutter så fikk jeg vel 8 fisker på plassen hennes. Da ville hu ha tilbake plassen sin. Bra det! Hehe…

Jeg gikk tilbake til plassen min, og der var det stendødt. Kun disse 3 cm fiskene som dyttet brød. Hos Tonje hadde det kommet inn noen 2hg + fisker som slurpet hele brødbiter, så hu byttet topp fra maggot-UITW til hairrigget flytebrød UITW, og fikk vel 4 fine karper på dette. 2-4 hg.

Jeg brukte siste 30 min på å lure opp 5 stk 3cm karper, så endte på 11 karper på peggen min. Pluss de 8 jeg fikk hos Tonje så endte jeg opp med 19 karper for dagen. Men da med et veldig dårlig snitt.

Tonje hadde jo 14 fra før, og fikk 4 til på flytebrød etter jeg fisket plassen hennes, så hu havnet på 18 fisker, med bra snitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment