Totalt antall sidevisninger

fredag 2. november 2012

2012-11-02 Sjekk av mulig WL-strekke på Bunessjøen

Tok meg fri fra jobben idag, og brukte noen timer av dagen til å sjekke om det var noen fine strekker på Bunessjøen.

Her ser dere bilde av sjøen:

Håvard tipset meg om et fint område, som han også hadde fått bra på tradmeite i gamledager.
Ved Østerbo.
 
 
Første skiltet jeg ser når jeg kjører inn veien dit er dette skiltet:


Og rett innenfor dette skiltet var det også en bom.


Bommen sto forsåvidt oppe, men jeg er ikke noe ivrig på å dra inn på et sted der folkene mest sannsynlig er ekstrem-kristene, og tidligere narkomane som er nykristne og går å steller hester.
 
Dro da over på den delen av sjøen som jeg er mest vant med fra isfiskinga. Og fant tilslutt en plass der det ikke trenger å ryddes mere en 2-3 kvister. Telte kjapt over "strekka" og kom til 12 plasser.
 
 
 
Peg 11-12


Peg 10-9-8
 
Står ca på peg 10 og ser i retning peg 8-7-6-5-4
 
Ca peg 7-6-5 
 
Står på "brygga" rett nedenfor huset å ser mot lave nummer på strekka
 
Står ved bilen og ser ned mot peg 3-2-1
 
Står ved bilen å ser ned mot hytta og peg 3-4-5
 
 
Går helt klart an å ha et WL-stevne her. Ikke så bra parkering, men det løser vi på et slags vis. Hytte-eieren vil vel få sjokk om han kommer akkurat den dagen vi evt er der, men det går alltids bra det og. Etter hva jeg har hørt er det minimalt med mort i sjøen, men det er store mengder abbor. Det snakkes om trad-meitere som har dratt opp mot 10 kg her. Håvard var på Bunessjøen med noen ungdomsskoleelever på onsdagen denne uka, og de 2 som gadd å fiske fikk over 1,5 kg med abbor på rundt 1 t og 15 min fiske. Abborer fra 30 til 100-120 gram.
 
Jeg tar meg mest sannsynlig en treningstur på denne strekka i morgen, så får vi se hva jeg klarer å få av fisk. Tenkte å ha 3 swimmer til abbor. Margins høyre, margins venstre og ca topp 5 rett ut. Og tenkte i tillegg å ha en plass på 11 eller 13 m TAP for å se om jeg klarer å få noen av mortene som skal finnes i denne sjøen.
 
Rapport kommer etter fisketuren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment