Totalt antall sidevisninger

onsdag 6. mai 2015

2015-04-26 Trysilcup dag 2 - Eltsjøen

Dette er en sjø jeg har tidvis gjort det greit på når det har vært NC i desember, men vårstevnet har jeg ikke fått noe tak på. Så på tide å prøve en ny plass.

 

Startet på grunn sammen med en hel gjeng andre. Og mange av dem var også Tryslinger. Så da skal man vel tro man sitter i rett område i alle fall. Så da må man bare fiske riktig.

Startet bra i dag faktisk. 4 hektosabborer i første hullet på tafsen. Prøvde myskaen etterpå, men kjente ikke noe på den. Ettersom vi var mange som startet der så var det jo på en måte oppborret når jeg var ferdig i første hullet mitt. Men var fortsatt plass til et par hull 3-4 meter unna mitt eget da. Så prøve en par hull her, men det ga ikke noe.

Stakk da lengre ut, men da ble det jo litt grunnere. Så hadde tydeligvis startet litt innenfor grunna. Sleit med å få noe mere. Så at noen kun fisket myska, mens andre kun fisket tafs. Jeg gjorde noen hull til med tafsen.

Så at Hønsen fikk bra, så måtte borre meg litt på han. Lagde et hull på 6-7 meters avstand og prøvde myskaen ettersom han fisket myska. Fikk 2 veldig fine i det hullet. Rundt 250 gram hver tipper jeg.

Borret rundt omkring, men fikk ikke noe mere. Startet å gå i gamle hull, men fikk kanskje 1 i hvert 4 hull.

Når det var igjen 45 minutter så gadd jeg ikke gnu rundt på grunna lenger. Stakk ut mot midten. Litt dypere igjen her, så testet tafsen. Ikke noe i første hullet, men i hull nr.2 fikk jeg 4 stk hektoser. Spennende, men var dessverre ikke noe mere rundt.

Borret videre langs midten på områder det var uborret, og fikk ethull til med 2 stk i, men heller ikke noe rundt her. Siste 15 minuttene kjente jeg ingenting.

Endte på 33 fisker tror jeg det var. Og dem veide 3442 gram. Snitt på hektoen er småpent. Men var nok mange som hadde ennå bedre snitt en det også.

Jim Bekken vant i dag på utrolige 12024 gram. Hadde hatt et hull med 50 fisker i sa han. Var mange rundt han, men dem knakk ikke koden, så Jim fisket meget bra.

Hønsen ble nr.2 med 11072 gram. Jeg satt jo ved han stort sett hele dagen, så ikke helt bra å bli 4-dobblet. Men han er kjent for å være god på denne sjøen, samt at jeg tror han fant episenteret av abbor oppe på grunna. Tror han gjorde 70% av vekta si i 3 hull som lå 3-4 meter fra hverandre.

Fullstendige resultater fra dagen, samt cupen: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Eltsjoen260415.htm

Dette ble min siste tur på denne isen. Legger bort utstyret frem til november neste år nå. Så da blir det meiting fra neste helg igjen.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment