Totalt antall sidevisninger

onsdag 1. juni 2016

2016-05-22 Sensas Open Lidan - Dag 2

Idag havnet jeg på peg C2. C-seksjonen sies å være relativt jevn, og det liker man jo. Rigget ganske likt som gårsdagen. 1,5, 2,5, 4 og 5,6 grams runde på TAP. Satte også opp 2,5 og 3 meter lauestenger i tilfelle det skulle være ræva idag også.

Valgte å være forsiktig i grunnfòringen idag, selv om det var store muligheter for bra annendagsfiske. Kan alltids legge i mere etterhvert, men får aldri tatt ut det jeg allerede har lagt i. Så da ble det totalt 10 koppeballer. 80% leem i ballene. Av mat hadde jeg i 2 dl jokers, 1 hånd casters, 1 hånd død maggot og 20-30 klipte mark.

Startet å fiske og hadde i grunn en drømmestart. 14 "store" skimmers og 3 litt mindre første 35 minutter. Gikk så fort unna at jeg ikke brukte tid på å koppe uti mere mat. Men jeg loosefeedet ca 30 casters på hvert utlegg. Ble dårligere etter disse 17 fiskene. Hvor landet egentlig disse casterne på swimmen? Burde jeg tatt meg tid til å koppe i mere mat? Kunne jeg kanskje ha håndkastet en ball på hver eller annenhver fisk?

Jeg sleit skikkelig i time 2. Fikk vel maks 2-3 skimmers den timen. Bengtsson nedstrøms meg, og også Törneling oppstrøms meg startet å ta kraftig innpå meg. Nullstilte meg, og brukte et par minutter på å se hvordan Bengtsson fisket. Kopierte et par triks han brukte, og da startet jeg å få litt fisk igjen jeg også.

Lengre nedstrøms så vi at Söderlund bagget. Han satt altfor langt unna til at jeg kunne klare å se hva han dreiv med. Så jeg får bare prøve å bli best i mitt område, så får man se hvor langt det holder.

Koppet i mat jevnt og trutt resten av dagen, men syns ikke nødvendigvis jeg fikk dem svarene jeg ville. Følte det på en måte nesten var litt tilfeldig resten av fiskene jeg fikk denne dagen. Måtte bare prøve å variere på hvordan jeg presenterte agnet, og det kom en nå og da resten av dagen, men ikke noe mønster. Söderlund hadde helt klart knekt dagens kode, mens jeg følte jeg bare "flakset" opp en her og der.

Endte på ca 40 skimmers + noe flirer og morter.

Törneling veide inn først på vår seksjon, og han hadde 12.730 gram. Jeg var ikke sikker på om jeg ville klare å slå han, men håpet at den gode starten min skulle gjøre at jeg hadde holdt han på avstand. Og det hadde jeg klart, for jeg veide inn 15.070 gram. Var langt fra sikker på at jeg ville klare å slå Bengtsson, men så på nettet hans at han hadde nok noen flere en meg, men litt dårlig snitt. Hans fisker veide 13.770, så klarte å holde han bak meg og.

Kom oss ned til Söderlund, og da visste jeg jo at jeg kom til å bli dyttet en plass ned. Han veide inn 24.635 og vant seksjonen suverent. På C8 satt Robban fra Skåne. Han tippet at han hadde ca like mye som meg. Ikke feil tippet, for han slo meg med over 1 kilo. Krzy på kanten tippet også at han hadde ca samme som meg. Men han var også forran Robban. Krzy veide inn 16.570 og ble nr.2 på seksjonen.

Runar på A-seksjonen hadde trukket A1, og håpet han kanskje kunne gjøre det helt store idag. Men dessverre, kanten var ikke suveren idag. Runar veide inn 10.010 gram og ble nr.6 på seksjonen. Vinneren der ble Sandberg fra A9 med 20.120 gram.

Bentis på B satt bare 3 plasser ovenfor meg. Han hadde dessverre slitt veldig idag, og hadde kun klart å lure litt laue. Veide inn 720 gram og ble sist på seksjonen. Östlund vant denne seksjonen fra peg B1 med 22.810. Han er jo klubbkompisen til Söderlund, så tror hele det laget hadde knekt koden idag.

Tonje nede på D hadde også slitt. Ikke fått noe skimmers, men fått noe mort og flire. Hu veide inn 700 gram, men ble dessverre sist på seksjonen hu også. Anssi vant D-seksjonen fra peg D5 med 14.190 gram.

Resultater fra dagens konkurranse:

For helga vant da Constellation med 75 kilo. Mitt lag ble nr.8 med 32.560 gram. Slått med stusselige 205 gram av det andre Acerinalaget. Hehe.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment