Totalt antall sidevisninger

tirsdag 7. juni 2016

2016-05-29 IND NM Glengshølen - Dag 2

Dag 2 av NM står for tur. Trakk A4, og var relativt fornøyd med det. Skulle gjerne hatt dem to andre seksjonsvinnerene fra igår, Tommy og Eskil, på min seksjon, men vi havnet faktisk på hver vår. Brodern på B og Eskild på C. Gjør jeg jobben min og vinner, samt at jeg har 7 kilo forsprang på dem andre, så skulle det være gode muligheter for å vinne NM i år.

Regnet under opptackling selv om dem ikke hadde nevnt noe om dette på Yr. Dette gjorde at jeg ble litt lat i oppriggingen. Satte opp en 6-7 lauestenger, 13 TAP og en feeder, og det var alt. Hadde klokketroa på lauefiske idag også.Skulle det blir brasme på TAP er jeg jo klar for det, og må jeg lengre ut og feeder ikke virker så ligger det 4 matchstenger klare i baggen rett bak meg.

Startet å fiske etter laue, men ingen der. Ikke engang ute på 3 meter. Tonje på min høyre side fikk mort på 4 meter. Jeg gikk ut på TAP og prøvde etter større fisk. Var litt mort der, men tar tid å rulle 13 meter.Etter 40 min eller noe så lurte Tonje på hvor mange jeg hadde. Tror jeg hadde 25 stk eller noe da, og hu svarte med at hu hadde over 60. Aiaiai, her må jeg finne på noe. Satte lauetacklet til 3,7meteren på ca 1,5 meter og sjekka om det var noe mort under der jeg fòrer etter laua.

Og mort var det. Fikk vel 20 relativt kjappe, så startet laua å ta on-the-drop. Gikk da inn på 3 meter og fisket 1 meter dypt, og startet å få bra med laue på det også. Etterhvert gikk jeg videre inn på 2,5 og fisket vanlig lauedyp på 20-30 cm, og nå var det samme lauedraget som igår. Kanskje ennå litt bedre. Siste 1t 15 min eller noe så fikk jeg dem helt inn på 2 meter også, og fortsatt like bra snitt på laua. Igår når jeg gikk så kort var jo snittet lavere.

Så at jeg kunne klare å få like mange som igår, og kanskje noen flere i tillegg. Fisket så kjapt jeg kunne og passerte 850. Kom meg over 900 også. Stoppet på 906 fisker da tiden gikk ut.

Hadde da full kontroll på min seksjon. Ikke hørt noe snakk om noe brasmefiske idag, så tror ikke det ble tatt noen særlig flere en igår. Jørn på A2 veide inn 8380. Visste ikke at han hadde så mye. Hadde fått flere skimmers blant annet. Vanskelig å få med seg noe når man fisker laue.  Tonje hadde over 100 fisker mere en igår, og i tillegg mere mort. Tror hu hadde 380 fisk. Veide pene 11560 gram.

Mine 906 fisker veide 18680 gram. Snitt på 20,6. Altså 0,1 gram høyere snitt en igår. Hehe. Så jeg 1, Tonje 2, og Bentis 3 på A-seksjonen.




På B hadde Andrzej fått noe brasmer som gjorde at han dro iland seieren med 9480. Jonny ble 2 med 9280 og brodern 3 med 8980.

Brodern hadde da 1+3, mens Jonny 2+2. Artur og Eskild på C kunne blande seg inn i pallstriden. Eskild hadde dratt bra med laue fra start og hele veien ble det sagt. Og hadde vel hatt dem inne på 2 meter hele tiden. Gikk snakk om 1000 fisker. Eskild selv sa det var litt småtrått første timen. Fikk veid inn han, og viste seg at han hadde 14.660 gram. Med snittet mitt så er det ca 715 fisker. Mulig han opplevde det samme som meg igår, altså at laua var mindre på 2 meter. Tipper han hadde et sted mellom 700-800 fisker. Uansett så vant han seksjonen, og sikret seg sølv med det. Det betyr igjen at Artur best kunne bli nr.2 i dag, og det ble han også. Så med 2+2 så hadde han samme plassiffer som Jonny. Da går bronsen til brodern.

1. Meg selv med 1+1 (36.140), 2. Eskild også 1+1 (22.880) og 3. Tommy med 1+3 (19.540).

Såvidt jeg kan huske så vant jeg sist NM i 1999, på Tunevannet, så på tide nå etter 17 år (6 av dem fisket jeg ikke da). Også den gangen vant jeg på laue :-S




Fullstendige resultater fra årets NM: http://gabloggen.blogspot.be/2016/05/2016-05-29-resultater-i-ind-nm-moderne.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment