Totalt antall sidevisninger

søndag 19. juni 2016

2016-06-19 GP nr.4 - Flisaelva

Idag var det Flisaelva som sto for tur. Ifjor gikk denne i august, og det var for sent, for da er det normalt ikke noe strøm i elva. Midten av juni skulle være bedre, men flommen var allrede over for i år, og da  var det ikke noe strøm denne gangen heller.

Kun 9 stk som møtte til start idag. Og det vil jo si at alle sitter på samme seksjon. Da vil man jo gjerne trekke så langt den som mulig, evt oppstrøms kant og håpe på å dra noe fisk fra oppstrøms i elva. Opp av hatten dro jeg peg 8, nest oppstrøms kant. Ikke bra, Peg 6,7 og 8 ville jeg unngå, men neida. Oppstrøms meg trakk Finn, og nedstrøms meg Jonny. Tonje fikk kanten nederst, og Dag E trakk 2ern og Tommy 3ern.

Jeg rigget først en 1,5 rund og loddet dypet med den. Ikke veldig dypt. Ca 220 cm. Rundt 200cm på 13, så la plassen min på 11 meter idag. Rigget da opp en 3 grams rundt for å holde med, samt en 0,5 grams Chianti i tilfelle det skulle bli veeeldig trått, og ennå en Chianto til å fiske øvre halvdel av vannet etter laue. Rigget også opp en topp 7 med 3 grams rund 2meter lengre nedstrøms. Planen med denne var å fiske abbor. Og tilslutt satte jeg opp 2,5, 3 og 3,5 meter lauestenger.

I fòringa kastet jeg i 6 baller med bare bittelitt mat i, og fòret besto av 70 leem i tillegg. Og koppet i 3 baller til med litt mere mat i. På abborplassen la jeg i 2 baller med klipt mark og caster i kun leem. Samt at jeg kastet lauefòr inne såklart. Loosefeedet jevnt og trutt med 4-5 maggoter på 1 meteren også.

Startet på lauestanga, og fikk ei laue etter et par minutter. Jonny svarte med en han og. Men vi fikk bare denne ene begge 2. Finn startet å få noe micromort og en og annen laue på bunn på topp 6 eller topp 7. Jeg gikk ut selv. Fikk etterhvert noe gullbust og laue der selv. Men var veldig trått.

Odd H mistet ei brasme på TAP etter bare 30 minutter, men så ble det stille igjen.

Fikk vel jobbet meg opp i 20 fisker første par timene. Jeg og Jonny var jevne. Så at Tonje og Dag E på nedstrøms startet å få litt laue på toppknytt. Tommy startet også å få en og annen. Jeg og Jonny ledet vel etter 2.30 med ca 25 fisker, men så var brått Dag Even oppe i 32 fisker. Så da var vel han i ledelsen.

Herifra og ut så gikk det kun nedover for min del. Bentis fikk en veder på feeder når det gjensto en time, og da var vel brått han i ledelsen. Så gikk broern ut på TAP, og fikk en veder, og denne var større en Bentis sin, så da ledet han. Neste utlegg fikk brodern ennå en veder, og da var han i klaaar ledelse. 2 feite veder på 4 minutter er pent på en så trå dag som dette.

Dag E så seg da nødt til å prøve storfisk han også, og da fikk han en veder på TAP med en gang. Han hadde jo passert meg på småfisk, og fikk i tillegg denne, og da var han jo langt forran. Rundt 25 minutter igjen. jeg hadde ikke fått småfisk på 5 minutter, så koppet i mere mat og satte meg etter storfisk. Da kroket Finn en veder og fikk inn denne. Da var han også forran meg. Når det gjensto 6-7 minutter så fikk Finn ennå en veder, og da var det vel brått spennende hvem som ledet av han og brodern.

Odd H hadde startet å pakke stengene sine, men hadde feedern ute mens han pakket. 2 minutter før slutt så løper han ned til stanga si å kroker. Hadde gått på ei fin brasme, og den fikk han inn 30 sekunder før sluttsignalet. Så da var også han forran meg. Tonje hadde fått småfisk relativt jevnt siste 1,5 timene, så hu hadde også passert meg. Hu endte på 54 fisker, men jeg kun hadde 32 stk.

Eneste jeg kanskje kunne slå da var Jonny og Andrzej. Jonny og jeg hadde fisket veldig jevnt. Litt rykk og napp, men omtrent fisk for fisk likt tror jeg.

Startet å veie hos Finn ettersom han skulle på KIL-kamp. Hans 2 vedere og kanskje 20-25 småfisker veide 3170 gram. Ville nok bli nr.1 eller 2 på det. Mine 32 fisker (gullbust og lauer. Noen flere gullbuster tror jeg) veide 770 gram. Så var det Jonny da. 780 gram. 10 gram altså. visste jo vi var jevne idag. Andrzej hadde kun 8 fisker og 260 gram.

Odd H hadde kanskje 20 små, samt denne brasma og veide da inn 1880 gram. Bentis hadde noen små og en veder og veide inn 1440 gram. Brodern sine vedere så jeg med en gang var større en Finn sine, og tror brodern hadde noen flere små en Finn i tillegg. Hans fisker veide 3720 og da vant han idag. da har han 3 seiere i GP-serien av 4 mulige. Dag E hadde flest småfisk idag og i tillegg en veder og veide da inn 2400 gram. Tonje sin 54 fisker veide 940 gram.

8 plass på meg idag. Så greit ut etter 2,5 time, men den gang ei. Bare å nullstille.

Dagens resultater: http://gabloggen.blogspot.no/2016/06/2016-06-19-gp-nr4-flisaelva.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment