Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. september 2011

2011-09-24 Mere dims i hus :-D

Må starte med å takke min kjære Tonje for å ha tatt turen. Takker også Tøddy for å stille som sjåfør, og henting av WL-premier. Ildsjel! Og ikke minst takke Roger for at butikken hans er oppe på kveldstid.

Her er bilde på hva som ble med hjem denne gangen:












Carpodrome keepnett. Der kom det endelig. Skal selvsagt ha det til karpefiskinga jeg bedriver i den dammen rett utenfor Askim. Ikke kult å dra opp keepnettet, så ser det ut som et juletre innvending. Nå er problemet løst.

Den stangbaggen der er Tonje sin. Hun vil skille mellom TAP og toppknyttstenger.

Topkit holders. Jeg har til nå hatt de blå, som kun er halve lengden i bena iforhold til disse røde. Så da blir det å bruke de røde fra nå av. Men tar også med meg de blå når jeg vet jeg må dra opp hele arsenalet av lauestenger.

Stenger: Tonje kjøpte seg 2,0 & 2,5 meter Sensas alborella record. 3 meter Colmic Record tok vi med for Sperstan, og 3 meter Colmic Faster er til meg. Dette blir da min 3je 3 meter Colmic Faster, og tillegg har jeg en Sunridge 3 meter som jeg kjøpte i VM i England i 1994.

Fortomsmapper og spraybar ute til høyre er til Tonje. Hun var ikke fornøyd med den spraybaren som fulgte med til seatboxen hennes.

Mixer. Grunnet mørtelmixeren vi bruker idag ikke er optimal.

Kopper til TAP. Måtte kjøpe en par i reserve. Knuste den største koppen tidligere i sommer da jeg kastet en fòrball ute på 13 meter på den. Ikke alltid bra å være presis :-P

Traper farge. Er jo selvsagt svartfarge, for å gjøre fòret mitt i winter league mørkt.

Hovringen er til Tonje. Den hu har fra før klarer man ikke å håve SIVA-brasmer med, så da må man jo ha en større en til det stevnet ;-)

Et par nye fòrsold. Begynner å bli lei av å skrape meg opp på det gamle mitt. Ikke optimalt når noen tråder løser, og de setter seg inn i håndbaken når man gnur seigt brasmefor gjennom soldet.

5 stk traperfat. Kjekt å ha. Solding av agn, casterproduksjon etc etc.

Bly, kroker, dupper, bungs.... Får man noengang nok? Tviler på det ja!

Ser jeg har endel å pusle med gjennom vintermørket når jeg endelig kommer meg hjem den 16,nov. :-D

6 kommentarer:

  1. Ser bra ut dette :)

    Disse nye stanholderne ser veldig fine ut, tror de er en del bedre enn de gamle som jeg har.

    Men hva skjer med Fasterserien ? er den på vei ut ? Kunne tenke meg å kjøpe en serie med kortstenger 2-5m neste år.

    Og om man får nok NEI ! Aldrig !

    Fini

    SvarSlett
  2. De røde stangholderene? Akkurat samme prinsippet som de blå, mare at bena er dobbelt så lange, og blir da egentlig 4 ganger så lange med teleskopen inni.

    Faster er på vei ut ja. Record som tar over tror jeg. Ikke prøvd den selv, men tror det er akkurat samme stanga, bare med ny lakkering.

    SvarSlett
  3. Jeg har de Recordstengene og er ikke helt fornøyd,syns de er litt framtunge og ubalansert,dessuten veier de mer enn fasterserien.
    Kjøpte 2m,2,5m og 3m sensas alborella 150 serien av Roger nå,nydelig balanse og lettere enn recordserien.
    Anbefales ;) Spersen kjente på de han å og han ble forelsket..

    TØDDY

    SvarSlett
  4. Recordstenger. Jeg har ikke det, men Tonje har. Så hu sjekka ista, og hu og syns Record virket mere fremtung en Faster når hu holdt dem i hver sin hånd.

    Sensas sin er grov i tuppen. Måtte opp i 1,25mm stonfo på 2,5 meteren. 3 meter Faster satt jeg på en 0,85mm, og den passet fint.

    SvarSlett
  5. Rettelse Sensas:
    Den TOnje har på 2,5 meter var Sensas Alborella Record 155: "Built to the same specifications as the Alborella 150 range with the exception of the hollow carbon flick tip. The 155 has been developed for fishing for a slightly bigger stamp of fish. The hollow tips lets you use stronger lines and rigs. Vital when the fish are properly having it!"

    Sensas Alborella Record 150:
    "Telescopic whips with solid carbon tips. Ideal for bleak and small roach. Ultra light blanks with a soft tip action. Perfect balance between speed in and out of the water and cushioning on the strike!"

    SvarSlett
  6. Helt korrekt ;)
    Har også en i alborella 155 serien,stemmer at det er hollow tip på de ja.
    Men de er ikke mye ulik balansen til de i 150 serien..

    Tøddy

    SvarSlett

Post Comment