Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. september 2011

2011-09-13 NM moderne meite 2011, Glomma, SIVA, Kongsvinger

Foreberedelser til stevnet:
Elastikk:
1 topp med svart hydro
2 topper med grå hydro
1 topp med blå hydro

Tackler:
2x50 gram CT
2x40 gram CT
2x30 gram CT
2x25 gram CT
2x20 gram CB
2 feedertackler til TAP
2x15 grams bolodupper
2x6 grams Tigre

CT til holding, CB til drifting/trotting og Tigre/Bolodupp til marginsabbor.


Fòring:
45% braxkung, 45% Geers Terre de Riviere og 10 % uvasket grus jeg fikk av brodern.
Som vanlig til grunnfòringen legger jeg det jeg vil ha uti av agn i en 17 liters bøtte, og denne gangen la jeg i en hånd med hamp, en hånd med død maggot, en hånd med casters og 20-30 maiskorn. Så legger jeg oppi nok fòr til å lage baller av dette. Det ble denne gangen 10 koppestore baller, som jeg alle la ut på 13 m TAP.

Siste ball på vei ut.













Ikke ett napp på lørdag. På søndag mistet jeg først en pen fisk etter å ha hatt den på i 2-3 sekunder. Så hadde jeg 2 napp der maggoten ble "blank", så antar det var småfisk. Til slutt mistet jeg en pen fisk til, bare 1 meter fra hovkanten. Syns det var litt rødskjær i fisken, så antar det var en 2kg-ish vederbuk.

Da er det bare å se frem til GP nr.7 på Silvatnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment