Totalt antall sidevisninger

onsdag 21. desember 2011

2011-12-21 Nye brodder - STABILicers

Jeg har slitt litt på speilblank is nå de første turene. Mine forrige fjellstøvler var pigget. Men etterhvert sleit piggene seg gjennom sålen på støvelen. Så har ikke planer om å pigge de nye fjellstøvlene mine.

Bestilte nye brodder på nett kl 23 på fredag, på mandag kl 09.30 fikk jeg mail fra leverandøren og idag dukket hentelapp opp i postkassa.

Jeg syns ofte det er en utfordring med å feste broddene til støvlene, men på disse virker det som det er en virkelig solid patent. Syns også ofte det er vanskelig å finne noen brodder som fungerer når det er 1 cm snø på isen. Vi får se om disse fungerer på slikt føre.

Den største ulempen med disse broddene slik jeg ser det nå i forkant av testing er vel vekten på dem. De veier 457 gram pr stykk. Og som jeg tidligere har blogget om(http://gabloggen.blogspot.com/2011/11/2011-11-17-da-er-enna-mere.html), så veier fjellstøvlene alene 1256 gram. Og da med brodder på, så har jeg 1713 gram på hvert bein.




Broddene er kjøpt av NorTeam Engros AS på Bjørkelangen.
http://www.norteamengros.no/shop/index.htm (nederst i venstre hjørnet av de 9 det kommer opp bilde av på forsiden).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment