Totalt antall sidevisninger

onsdag 28. desember 2011

2011-12-28 Julecup nr.5 - i Østfold

Hesmyr sin julecup gikk idag i Østfold.
Hele 9 stk møtte. Det var morro.
-Thomas
-Luci
-Remi
-Kent
-Lennart
-Jan Morten
-Christer
-Runar
-Niklas

Det regnet og blåste ved utgang. Og det var en 3-4 varmegrader i lufta.

Vi gikk ut på isen kl 10.05, og avtalte å fiske fra kl 10.15 til 14.15.
Jeg startet en plass på sjøen jeg ikke har prøvd før. Fikk en i første hullet. Deretter gikk jeg på 6-7 bomhull. Kom raskt bort til Runar, og han hadde kun fått 3 stk. Vi borret oss litt videre bortover i retning Luci. Han hadde satt seg akkurat der vi avsluttet sist, og på den plassen hadde jeg fått 10 stk i siste hullet.
Luci fikk litt fisk. Jeg satt meg 10 meter unna han, og fikk fisk med en gang jeg kom til bunn. Fikk vel 25-30 stk ganske raskt, så ble det litt tråere. Slapp da ned myskaen, og den beit det bra på. Fikk vel fort 20 stk på myskaen også, før det igjen ble vanskligere å kroke. Slapp for morro skyld nedi tafsen igjen, og jeg ble litt overrasket når den faktisk var bra igjen, så fikk vel ennå 20-25 stk. Nedi med myskaen igjen etter det... Endte med 101 fisk i det hullet. Knallmorro.
Prøvde litt rundt, men var ikke noe mere fisk der. Prøvde da et sund 30-40 meter lenger bort, men ikke noe der heller. Stakk bort til Spersen, og hadde et hull med 3-4 fisker i der. Han hadde 90 fisker da jeg hadde 100.
Det begynte å bli veldig oppborret i området, så jeg følte for å dra på min sedvante KriKo-tur.
Stoppet der jeg fikk min første fisk på dette vannet sist gang jeg var der. Fikk en 12-13 abborer tilsammen i de 4-5 hullene jeg lagde der.
Så at ingen hadde borret på et område jeg og Runar fikk bra sist, så stakk ned dit å prøvde. Fikk kun 1 abbor på de 10 hullene jeg testet der. Var fortsatt ca 50 min igjen av konkurransen, så jeg måtte finne på noe, og det raskt.
Jeg hadde observert at det var uborret på et område jeg fikk 10 fisk i et hull sist jeg fisket denne sjøen. Så jeg slang på meg sekken og løpte opp dit. Borret 3 hull der jeg mente at jeg fikk dem sist, men kjente ikke noe. Borret 10 meter lenger bort, og da traff jeg. Fikk en 20-25 stk på tafsen. Slapp ned myskaen etterpå, men kjente ikke noe på den. Borret 5 meter bortenfor, og 5 meter innenfor, men kjente ikke noe. Borret da 7-8 meter utenfor, og der var det fisk. Fikk en 12-13 fisker på tafs, så måtte jeg nedi med myska igjen. Fikk vel 5 kjappe på myskaen, så plutselig beit det en ørret på vei ned, rett under isen. Slapp ned igjen, og kom bare 20 cm under isen igjen før en ny ørret hadde forsynt seg av myskaen. Slapp ned ennå en gang, men da kom jeg meg til bunn. Fikk 3 kjappe abborer til. Siste minuttet ble det dødt, men da var konkurransen over også.

Endte opp med 171 fisk og det var ca 5860 gram = snitt 34,26 gram.

Hesmyr vant sitt femte julecupstevne på rad. Mener han hadde 218 fisk og 6660 gram (snitt = 30.55). Runar ble nr 2 idag med 193 fisk og ca 6160 gram (snitt = 31,91). Fullstendig resultater kommer så snart Thomas har kommet seg hjem og slått på dataen.

I morgen drar jeg, Runar og Christer til Vestfold. Overnatting. Vi skal delta på julecupstevne nr.6 på Husvannet og nr.7 på Bergsvannet. Gleder meg massivt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment