Totalt antall sidevisninger

søndag 25. desember 2011

2011-12-25 Acerina-kule på Bindingsvann

4 stk møtte til start. Christer, Lennart, Tonje og meg selv.
Blank is, og 5 varmegrader, Isen var faktisk så tykk som 16-17cm.
Vi gikk utpå kl 10.30 og begynte å fiske med en gang. Vi skulle fiske frem til kl 14.00.
Jeg lagde meg et hull 10 meter utenfor starten, og fikk en 50 grammer på pimpel med en gang. Men så ble det dødt. Slapp da ned tafsen, og fikk 1 til. Borret 7-8 meter utenfor der igjen, og fikk en til. Etter dette hadde jeg vel 20 + bomhull oppover i nordenden. Snudde helt i nord, og gikk nedover igjen langs andre bredden. Fikk noen fisker da jeg nærmet meg Christer. Abboren bet med en gang i hullet om den var der. Prøvde tafs etter pimpel i dem hullene jeg fikk fisk. Etterhvert prøvde jeg myskaen etter pimpelen, og syns det var bedre en tafsen.
Når jeg nærmet meg de gamle hullene etter Christer, så krysset jeg over sjøen. over dit Tonje satt. Lagde meg et hull 15-20 meter bortenfor der hu satt, og fikk 5 raske på pimpel, og så 3 til på myskaen etter det. Dagens klart beste hull så langt.
Bindingsvannet er på en måte delt opp i 3 sjøer. Nordre del, midtre del og søndre del. Jeg syns den nordre delen som vi alle 4 satt i begynte å bli vel oppborret, og det var fortsatt 1t 45 min igjen å fiske.
Og som vanlig valgte jeg da å dra på KriKo-tur.
Kort fortalt. Ikke en eneste abbor i hele midtre sjøen. Fikk vel 2 smågjedder. Når jeg kom til den søndre sjøen, så fikk jeg ei gjedde til, så fikk jeg noen morter på pimpel, så fikk jeg ei gjedde til.
Da det var igjen et kvarter, så fikk jeg faktisk 3 abborer til + noe mere mort og ei gjedde til.
Da rant tiden ut. Jeg hadde fortsatt over 500 meter igjen til enden. Lurer på om jeg kunne ha truffet på noe mere abbor oppover der....
Som straff for at jeg hadde bommet på KriKo-turen min så jogget jeg hele veien tilbake til bilen. Hehe.

Slik gikk det for oss 4 idag:
1. Christer Fossen - 56 fisk - 3810 gr - snitt 68,03
2. Lennart Gammelsrud - 47 fisk - 3180 gr - snitt 67,66
3. Niklas Strengelsrud - 32 fisk - 1780 gr - snitt 55,62
4. Tonje Hauger - 18 fisk - 1280 gr - snitt 71,11

Grattis til Christer. 1-0 til han. Satser på revansje på Steinreien i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment