Totalt antall sidevisninger

torsdag 29. desember 2011

2011-12-29 Julecup nr.6 – Husvannet

Runar, Christer og jeg tok turen over til Vestfold i dag.

Husvannet sto for tur. Riksfjord var der å fisket 1t 15 min dagen før julecupen nr.4 på Langevannet. Han fikk vel ca 120 fisk på den stunden, så forhåpningene om bra fisket var absolutt tilstede.

Dette er et relativt lite vann, men med kun 7 stk utpå sjøen, så skulle man vel kunne ha litt uborret is å fiske på gjennom alle 4 timene.

Vi startet å fiske noen minutter før kl 10.00, og skulle fiske frem til kl 14.00.

Sven, Remi, Luci og Christer gitt rett frem/til høyre ut på sjøen, mens Runar, Thomas og jeg gikk til venstre. Traff på litt fisk 30-40 meter bortenfor der jeg gjorde første hullet. Fisket minnet litt om det vi hadde på Langevannet. Man kunne få 2-3-4 fisker ganske raskt på pimpel, og så kunne man få et par til på tafs eller myska etter det.

Jeg og Runar fisket over den plassen vi fant. Var vel en 50 meter langt, og 20 meter bredt område.

Vi fisket ganske rask over plassen med pimpel, og prøvde ikke så mye tafs og myska. Borret på videre bortover sjøen, men var dårlig videre. Fisket oss nesten halvveis rundt sjøen uten å treffe noe fisk i det heletatt.

Runar stakk da tilbake til rosa. Jeg gjorde en 3-4 hull til, så stakk jeg tilbake også.

Vi borret mellom de hullene vi lagde første turen over området, og fisket tom alle hull med myskaen. Jeg følte jeg måtte finne på noe når det begynte å bli dårlig. Borret da et hull max 1 meter fra land. Det var ca 120 cm dyp der. 4 første nedslipp i hullet, så fikk jeg 4 stk 70-100 grams fisker. Fortsatte å bite bra, men snittet ble dårligere og dårligere, men fikk nok bortimot 15 fisker i det hullet. Da borret også Runar seg et hull 1 meter fra land 5 meter lenger bort, og han dro opp 10 + fisker i hullet sitt også. Vi borret da med 5 meter mellomrom bortover ca 30 meter, og fikk relativt bra i alle hullene 1-1,5 m fra land. Jeg hadde stor tro på disse hullene til siste halvtimen...

Etter vi hadde borret den rekka, så var hele feltet våres totalt oppborret, så vi gikk kun og fisket i gamle hull ca siste 1t 15min.

Luci var innom og prøvde et hull borte hos oss, men stakk igjen med en gang. Når han gikk, så satte jeg meg i hullet som var 5 meter lengre ut en det han fisket i, og der fikk jeg plutselig en 250 grammer, 2-3 stk 100 grammere og 5-6 fisker til i mindre størrelse.
Det var en gjenganger i dag at man fikk de største fiskene i hullet først, så ble det lavere og lavere snitt.

Siste halvtimen var det übertrøgt, men plukket da en og annen da og. Vi fikk dessverre ikke noe mere i de hullene helt inntil land som jeg hadde veldig troa på mot slutten av konkurransen. Jeg så Thomas satt utenfor feltet vi fisket på å fisket tafs. Fikk ikke med meg hvor mye han fikk, for han satt med ryggen til. Men han satt relativt lenge i hullene, og borret med 5 meters mellomrom.

Pratet med han etter konkurransen, og han tippet han hadde dratt ca 1,5 siste 30-45 min der.

Ved innveiing viste det seg at Thomas hadde vunnet sin 6te julecupstevne på rad med sine 9kg blank. Jeg ble nr 2 med mine 182 fisker og 7,5 kg. Snitt 41,20 gram.

Fullstendige resultater:

1.       Thomas 9000 gr

2.       Niklas 7500 gr

3.       Luci 6360 gr

4.       Runar 6000 gr

5.       Remi 5940 gr

6.       Sven 5800 gr

7.       Christer 5200 gr

Stillingen i cupen etter 6 stevner finner dere her: http://pimpelkonk.blogspot.com/2011/12/husvannet-6-runde-julecupen.html
Runar i margins


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment