Totalt antall sidevisninger

søndag 1. januar 2012

2012-01-01 Kule på Åkevannet, nord for Ørje

5 stk møtte idag. Lennart, Fjellis, Tonje, Runar og meg.



Utgang kl 10.45, og fiske startet kl 11.00.
Jeg gikk til den lange vika sør i sjøen. På vei dit, så så jeg en stein som stakk opp mellom en odde og øya lengre ute. Så ut som en fin plass, men valgte å spare den til jeg kom meg ut av vika igjen. Fikk vel fisk i mitt 5 hull, men bare 1 der. Fikk vel en eller 2 i noen hull innover vika. Fikk en par fisk innerst i vika ved oset som går ut av sjøen, men var desverre dårlig der. Hadde håpet på at jeg kunne fått 20-30 fisker iallefall.
Startet å borre meg ut av vika igjen på andre siden. Fikk bare 1 her og der. Når jeg nærmet meg enden på vika igjen kom Runar løpende. Jeg hadde da 21 fisker, og han kunne rapportere om at han fikk 4 fisk i første hullet, og 5 stk i hullet ved siden av. Deretter hadde han vel hatt 30 + bomhull. Han tok et hull ved siden av meg for å prate litt om hvordan vi tolket sjøen, og dagens bett. Når vi hadde pratet en par minutter, så stakk han ut til den steinen jeg hadde sett meg ut før start. Luktet jo fisk av den steinen.
Jeg lagde en par hull til der jeg var, og fikk en fisk i hver av de. Da jeg kom ut av vika, så så jeg at Runar hadde lagd 3 hull på utsiden av steinen. Jeg borret ved siden av steinen, og fikk en liten en der. Borret 5 hull til, men fikk ikke noe mere der. Runar sa han hadde fått 9 fisk i ene hullet, og 1 i hver av de 2 andre hullene. Så da var vel han oppe i 20 fisk, og jeg hadde da 24.
Jeg stakk over til øya og prøvde noen hull der. På 5-6 hull fikk jeg totalt 2 fisker. Var vel ca 40 min igjen, så valgte å løpe til det platået jeg prøvde igår. Hadde jo fisk i nesten alle hull der da, og flere av hullene med 3-4 fisker i.
Desverre var det ikke et eneste lugg der idag. Aiaiai... Borret bare på videre oppover siden der. Møtte på de gamle hullene til Tonje. Så at hu hadde borret 8 hull på et relativt lite område. Latt borret stå igjen, og fisket vel 5-6 av de hullene med myska, men kjente ingenting. Tonje hadde borret opp neste 150 meter, og jeg så hu satt oppi der. Jeg løpte da rett til hu, og hu kunne rapportere om 19 fisker, og jeg hadde altså 24 da.
Stakk 30 meter forbi hu og lagde et hull. Fikk 1 idet. Ikke noe i det 2 neste. Tonje borret forran meg igjen, Jeg borret da 5 meter bortenfor hu igjen, og fikk et hull med 1 i. Borret 5 meter til forran der, og fikk mitt beste hull for dagen med 5 fisk i der. Borret et til, men ingenting, og da var dagen over. Endte på 32 fisker.

1000 gram fordelt på 32 fisker = 31,25 gram i snitt.

Runar ble sittende ved steinen til det var igjen 15-20 min. Så så jeg han løp til der han hadde startet å fått sine 9 første fisker.
Da jeg pratet med han på veien inn, så hadde han fått bra i 3-4 gamle hull ved steinen. Han gikk rundt og rundt å fisket i gamle hull med myska. Det hullet han hadde 9 i mens jeg var der hadde han nok lurt opp over 30 stk i ved å prøve i det hullet en 4-5 ganger. Han hadde kun fått 2 fisk siste kvarteret i de gamle hullene ved der han startet.

Han endte opp med 1350 gram fordelt på 53 fisker = 25,47 gram i snitt

Lennart og Fjellis hadde dratt opp i den lengste armen i nordenden.
Tonje fikk en abbor på 170 gram. "panne" til denne sjøen å være. :)

Dagens resultater:
Runar 53 fisk - 1350 gram
Fjellis 41 fisk - 1290 gram
Niklas 32 fisk - 1000 gram
Tonje 21 fisk - 730 gram
Lennart 12 fisk - 350 gram

Fin dag på isen i nysnøen. Har troa på denne sjøen. Tror det kan være pimpelfiske her litt utpå våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment