Totalt antall sidevisninger

tirsdag 10. januar 2012

2012-01-08 NC nr.2 2011/2012 – Storsjøen

Sjekket opp med arrangør noen dager i forvegen, og fikk vite at vi kun kunne fiske på den delen av Storsjøen som heter Sognessjøen. Samme delen som ble brukt under NM for lag noen år tilbake.

Planene måtte da legges opp etter det. Vet om 3-4 plasser som gir litt fisk på den delen av sjøen, men regnet med at det ville bli mye folk på disse plassene, så gikk for KriKo igjen. Skal man aldri lære tro:-P

Var 5-6 stk som hadde tenkt til å starte på min utvalgte KriKo plass også, så jeg og Runar valgte å gå på KriKo-KriKo. Det skulle vi aldri ha gjort. KriKo-Kriko ga kun 4 fisk i et hull for meg, og bom i de andre ca 20 hullene. Vi borret oss rask tilbake dit vi opprinnelig hadde tenkt å starte, og der kunne dem fortelle at 2-3 av dem hadde dratt opp mellom 1-1,5 kg første 10-15 minuttene hver seg.

Ikke lenge etter dette, så røk spiralen på borret til Runar, og skjæret kjørte seg fast i isen. Han prøvde å hakke den løs med ispiggene. Borret knakk, men etter hvert fikk han da gravd ut skjæret også.

Dette medførte at vi fortsatte å fiske i samme området, og gikk en del i gamle hull. Skikkelig veteranfiske som jeg bruker å kalle det.

Tiden ebbet ut, og jeg endte vel på 23 fisker som til sammen veide 915 gram = 39,78 gram i snitt.

Dette ga meg en 37 plass i herrer senior. MASSIV!!!

Bare å se frem mot neste helg gitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment