Totalt antall sidevisninger

lørdag 21. januar 2012

2012-01-21 Kule på Kløsa

Vi var 12 stk som møtte opp på Statoilen i Rakkestad i dag. Kjørte samlet opp til veikrysset før Frønessjøen. Vi møtte på TæBø som var på vei ned igjen. Bommen sto igjen, så da måtte vi finne en annen sjø. Tæbø og kompisen hans dro på Skjeklesjøen. Vi 12 andre valgte å prøve oss på Kløsa.
Vi gikk ut på isen kl 10.10, og skulle fiske fra 10.15 til 13.15. Alle satte 50 kr i potten før utgang. 3 premier.
Runar lå som vanlig i front utover, jeg lå 100-200 meter bak han, og Christer 100 meter bak meg igjen. Jeg hadde på meg brodder, men de 2 andre hadde ikke. Runar stoppet opp ved øya bortenfor høyspenten, og jeg gjorde et hull der jeg og. Jeg stakk videre til neste øy etter det første hullet. Christer og Runar satt igjen litt ved øya. Etter hvert kom Runar bort til meg. Jeg hadde da 14, og han hadde 10. Runar gjorde ingen hull ved meg, men stakk videre nedover i sjøen. Litt etterpå kom Christer bort til meg, og lagde seg et hull 15-20 meter på skrå bak meg. Så han satt ganske lenge der, og fant ut senere at han hadde fått ca 20 fisker i det hullet.

Jeg fikk plutselig et dunk i tafspilken, og rett etterpå så fikk jeg en hektosfisk på tafsen. Byttet da stikke og slapp ned pimpelen. Fikk vel 7-8 raske på rundt 50-60 gram på den. Ble litt overrasket at det var såpass trøkk på pimpelen i den snøstormen som var i dag.  Jeg frøys ganske kraftig på fingrene, og i kombinasjon med at jeg akkurat hadde funnet ut at dem tok bra på pimpel bare man fant dem gjorde at jeg valgte å dra på KriKo.
Ikke sikker på hvor lenge vi hadde fisket når jeg stakk videre nedover i sjøen, men tipper det var igjen 1t 15min. Fikk en par fisker rundt en odde, men kun 1 i hulla. Stakk over til ei ny øy, og når jeg kom nærmere så så jeg at det stakk opp et skjær 30 meter utenfor øya. Lukta skikkelig fisk der, men når jeg slapp ned pilken 5 meter unna skjæret, så var det 15 meter + der. Stakk videre uten å prøve der. Måtte ha vært en fjelltopp under vann, og ikke et skjær.

Gikk inn til land, men var veldig brådypt, og likte meg ikke der. Kom etter hvert til et sund, og fikk en fisk på odden på inngangen til sundet, men ikke noe rundt, og ikke noe i sundet. Stakk videre og oppover igjen. Fikk en fisk utenfor ei hytte, men ikke noe rundt. Havnet tilbake på den odden jeg startet på etter øya, og fikk vel en fisk til der.

1t 15 min på KriKo, og 10-12 fisker. Aiaiai… Ikke det jeg hadde håpet på. Men slik er det iblant.
Runar løpte inn meg på vei inn igjen, og kunne fortelle om 120 fisk. Jeg hadde kun 54 fisk. Følte meg rimelig sikker på at Runar skulle vinne. Jeg håpet på en plassering på topp 5, men var ikke så sikker lenger ettersom Runar hadde truffet såpass.

Mine 54 fisker veide 1930 gram. Noe som gir et snitt på 35, 74 gram.
Runar veide inn 3620 gram på sine 120 fisker, så han hadde da et snitt på 30,16 gram.

 Fullstendig resultatliste ble slik:
1.       Runar Sperstad 3620 - premiert med 300 kr
2.       Arild Holstad 2620 - Premiert med 200 kr
3.       Jan Morten Fossen 2240 - Premiert med 100 kr
4.       Arild Eskildsen 2100
5.       Niklas Strengelsrud 1930
6.       Lars Erik Eriksen 1720
7.       Kent Fossheim 1700
8.       Håvard Rødland 1580
9.       Tonje Hauger 1450
10.   Christer Fossen 1410
11.   Terje Jacobsen 520
12.   Jack Frode 480

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment