Totalt antall sidevisninger

tirsdag 2. oktober 2012

2012-09-30 NM Sandstangen - Dag 2

Jeg trakk A6. Midt på stranda. Kant på A-seksjonen, men har hele B-seksjonen til høyre for meg. Hadde Leszek på min høyre side på peg 7, og Runar på peg 5. Videre innover på min seksjon hadde jeg Philip på peg 4, Finn Erik på peg 3, Bærjern på peg 2 og Espen Kronvall fra startklassen på peg 1.

Håvard satt på A6 i går. Han fikk en 4de plass på en særdeles tett seksjon. Håvard hadde 1650 gram. Opp til Jonny som vant var det kun 130 gram. Håvard fortalte at han ikke fisk noe fisk inne. Kun fisk ute på matchen.

Jaja, jeg rigget da opp en fastmatch og en slider. TAP 13 med en 1 grams dupp med stålstamme og en Preston Slip Elastik nr.4 (0,85mm). Rigget en topp til med en 0,5 grams lauedupp og en Preston Slip Elastikk nr.2 (0,67mm). Videre rigget jeg opp en 9 meter for brasme. En 7 meter for å fiske på samme plassen som 13 TAP om det skulle bli bra drag. Og til sist rigget jeg opp en 3,5 meter i tilfelle det skulle bli noe lauedrag.

I grunnfòringen la jeg ut 5 appelsiner på 9 meter, så koppet jeg i 5 baller på 13 TAP, og tilslutt 8 håndfulle baller på matchen. Startet å kaste lauefòr.

Startet å fiske 13 TAP, men var ikke noe særlig med fisk der. Hadde ikke fisket mere en 5-10 minutter før jeg så Bærjern dro ei kilo+ brasme på 8 meter toppknytt. Han satt på samme plassen som Jonny hadde fått 3 brasmer på i går. Bare litt etterpå så fikk Leszek ei 3hg brasme på matchen. Så fikk Bærjern ei brasme til på 8 meter. Runar dra relativt bra på 11 TAP, men var en del småfisk. Men var også noen bedre morter innimellom. Rune på B-seksjonen fikk også ei brasme. På 7 meter toppknytt med wagglerdupp.

Jeg hadde jo en 1’er fra i går. Skulle jeg klare å vinne NM så måtte jeg få brasme. For var rett og slett ikke nok småfisk på TAP’en min til å klare å slå Bærjern. Leszek fikk ennå ei brasme. Fant ut at Leszek satt på plassen til Arild Holstad fra i går. Kjenner jeg Arild rett så hadde han fòret minimalt inne, men kastet feeder hele dagen. Så var kanskje ikke så rarat at Leszek fikk brasmer fra start på matchen.

Bærjern fikk ennå ei brasme. SÅ nå hadde han 3 stk. Jeg hadde vel fisket 1 time på matchen, men hadde kun 2-3 morter der ute. Var inne å fisket TAP innimellom, men var ikke bra nok drag. Runar satt å fisket småfisk på TAP hele tiden, og hadde nå det dobbelt i antall i forhold til meg.

Så fikk plutselig Finn Erik ei brasme på 1,5kg+ på 13 TAP. Og ikke lenge etterpå så fikk Philip ei brasme på match. Et kvarter senere så fikk Finn ennå ei, og samme gjorde Philip. Runar prøvde også match i 10 min, men fikk ikke noe, så han gikk på 11 TAP igjen. Jeg drev mest ute, men var inne jevt og trutt for å plukke litt smått. Leszek var nå oppe i 7-8 skimmers på matchen. Så ut til at han kom til å vinne B-seksjonen. Og da ville han i så fall hindre både Dag E og Rune å vinne NM.

Christer fortalte at Jonny ledet sin seksjon, og Arild fikk ei brasme på slutten, så han ledet antagelig også sin seksjon. Så begge dem hadde da i så fall 1+1.

Tiden rant ut, og jeg lå sist eller nest sist på min seksjon. Var kun startfiskere på kanten jeg mulig kunne slå. Jeg satt nok dessverre i feil ende av seksjonen min i dag. Men så lenge Leszek fikk bra på min høyre side, så blir det litt for enkelt å kun skylde på feil ende på seksjonen også. Jaja, slik går det iblant.

Bærjern vant min seksjon fra peg 2 med 5730 gram. Nr.2 ble Finn Erik fra peg 3 med 5440 gram. Nr.3 ble Philip fra peg 4 med 3680 gram. Nr.4 ble Runar fra peg 4 med 3590 gram og jeg ble nr.5 fra peg 6 med 2160 gram. Startfiskeren Espen Kronvall på peg 1 ble sist med 1520 gram.

Norgensmester 2012 ble Jonny Bækken med 1+1. Sølv gikk til Arild Holstad med 1+1 men dårligere vekt. Og bronsen gikk til Rune Grenberg med 1+2.

Gratulerer til pallen!

Merket meg at faktisk mesteparten av brasmene ble tatt inne på toppknytt og TAP på dag 2. Så virker helt klart som dem tør å komme in på så grunt vann så lenge det blir fòret der dagen før. Så vidt jeg har fått med meg, så var det kun Philip, Leszek og Arild som fikk brasmene sine ute i dag. Resten fikk dem inne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment