Totalt antall sidevisninger

fredag 12. juli 2013

2013-07-05 Fredagskule på Horrmundsjøen

Jeg og Tonje dro tidlig oppover. Var vel avgårde fra Askim i 11-tiden. Turen oppover gikk fint, og vi dro rett bort til huset til Åke og May. Vi har normalt bodd på Raufjøringhytta her oppe, men var usikkert om vi fikk bo der i år, så jeg hadde booket en annen hytte av Åke. Ei hytte med strøm og innlagt vann. Luksus.

Hytta sto klar til oss, og vi fikk direksjoner om hvilken hytte det var. May hadde satt blomster på kjøkkenbordet før vi kom. Hyggelig.

Jeg og Tonje tok det rommet med den største senga. Krzy tok rommet med ei ganske stor enkeltseng, og Vojtek tok rommet i midten med køyesenga.

Jeg gikk og meldte meg på fredagskula. Og vi ble 13 stk som skulle fiske i knotthelvete. Det var bra oppmøte syns jeg. Jeg så at peg 1, 2 og 3 lå i hagen til den hytta jeg bodde på. Og fra tidligere vet jeg at det er ofte peggene lengst mot høyre som leverer vinneren. Så kunne tenkt meg å trekke lave nummer.

Opp i hatten gikk hånda, og jeg trakk peg 12. Nest lengst til venstre. Møøøk. På kant venstre trakk Roffe, og på min høyre siden fikk jeg Krzy.

Jeg gjorde det lett i dag og rigget bare opp ei sliderstang. Vet at det er mye risvaser og steinrammel uti der, så man bør vel fiske ganske langt, men jeg la meg alikevel på 30-33 meter. Så ut til at Roffe la seg ca like langt, mens Krzy fisket i overkant av 40 meter.

Vi startet å fiske kl 18.30 og skulle fiske til 21.30. Jeg la ut ca 15 håndfulle baller på slideren.



Ikke så mye å prate om fra denne dagen. Hadde et napp etter ca 2 timer. Tror det var mort. Rett eter dette kom det ei diger regnskur som gjorde både meg og alt fiskeutstyret søkkvått. Typisk Norsk vær. Når det var igjen 20 minutter så hadde jeg napp på 3 kast på rad, kroket den ene og det var ei lita brasme. men mistet den på veien inn. Blænka.

Roffe hadde mange napp, fikk på en del av dem også, men mistet dem fleste på veien inn. Han fikk da opp ei brasme, og tror han fikk en par tre små også.

Krzy som fisket endel lengre en meg fikk vel 3 abborer og 2 brasmer. Han mistet også en bedre fisk. Mulig en vederbuk på over 1 kilo.

Den som vant kula i dag var, som vanlig, Thomas Ødegård. Han har som vane å vinne denne fredagskula. Jeg har ikke noen resultatliste, så vet ikke vekta og heller ikke hvilken peg han satt på. Men mener å huske han trakk peg 4. Tror også det var såpass tett at om Krzy hadde fått opp den relativt store fisken han mistet, så hadde han vært inne på pallen.

Om jeg får tak i resultater etter hvert, så kommer jeg til å legge dem ut her.

Nye tak på lagkonkurransen i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment