Totalt antall sidevisninger

tirsdag 16. juli 2013

2013-07-11 Treningstur til Glomma, Skantebygda

Jeg og Tonje hadde fått tips av Håvard om en fin plass i Glomma. Mort og småstam på halvkort TAP, og brasmer på lang TAP. Kunne kjøre helt ned å parkere på peg, og det liker vi.

Kom frem og så at det antagelig var litt høy vannstand. Så masse landplanter som sto under vann, og så veldig langgrunt ut. Og jeg hadde ikke med meg matchstang heller, så da måtte jeg fiske inne.

Tonje satte seg i båtutkjøringa, og jeg satte meg 15 meter oppstrøms for hu. Jeg rigget opp 9m TAP til mort på gul hydro, og 13 m TAP med blå hydro til brasme. Tonje rigget 11 meter TAP til mort og feederstang til brasma. 

Loddet dypet, og hadde vel 90cm dyp på 9m, og kanskje 130cm dypt på 13m. Tipper Tonje hadde noenlunde samme.

Koppet i 2 baller på mortplassen og 4 baller på langplassen og startet fisket. Startet på kortplassen, og gikk ikke mer en et par minutter så fikk jeg en mort der. Fikk lurt opp en 30-40 fisker på kortplassen før den sakte men sikkert døde ut. Gikk da langt i stedet, og fikk en og annen der. Men bare mort, noen store lauer og en par abborer. Ikke noe storfisk og se.

Tonje nedstrøms meg fikk jevnt og trutt hele tiden, så jeg sleit med å holde følge.

Etter en stund kom Håvard, Camilla og sønnen deres nedom. Koselig. Håvard kunne fortelle at normalt sitter man nesten å fisker der jeg i dag hadde 9 meters swimmen min. Dem ble sittende å se på en times tid før jeg og Tonje tok pause for å grille litt. Vi satt å grillet og koste oss en times tid.

Gikk så ut for å fiske igjen, og det var fortsatt trått, men fikk en og annen fisk. Tonje fisket feeder etter pausen, og hun klarte å få opp 3 skimmers i løpet av den timen vi holdt på.

Vi endte på eksakt samme antall fisk. 85 stk. Men hun hadde jo 3 skimmere, mens jeg ikke hadde noen store. Min største fisk var vel en stam som kanskje veide 200 gram.

Vi veide inn Tonje først, og hennes 85 fisker veide 3640 gram:

 Mine 85 fisker veide 2920 gram:


Var faktisk mindre som skilte oss på vekta en jeg hadde trodd. Men seier til Tonje i dag, og gratulerer med det. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment