Totalt antall sidevisninger

tirsdag 16. juli 2013

2013-07-09 Treningstur til Hesmyr-land

Jeg, Tonje og Håvard hadde lyst til å se om det var noe fart i småkarpene på feil side av fjorden. Jeg og Tonje møtte Håvard på kaia i Moss og tok ferja over. Turen nedover gikk fint.

Kom frem til vannet og det sto 4 biler der. Var vel en totalt 6-7 karpefiskere på plass. Noen av dem lå i brollyene sine å sov ennå, men en par av dem var våkne og satt å duppmeitet på steinodden.

Var egentlig der jeg kunne tenkt meg å fiske, men da får vi prøve å finne en annen plass rundt vannet. I hjørnet der vi kommer først til sjøen så fikk jeg plutselig øye på noe som beveges seg. Hadde på polaroidbriller. Pekte på den og Håvard og Tonje fikk også øye på den. Var en speil på et sted mellom 3 og 5 kilo anslo vi. Fin fisk.

Vi gikk rundt vannet en gang, og bestemte oss for å fiske den lille rasteplassen som er på motsatt side av vannet. Vi hadde alle 3 traller, og med fine gangstier så er det jo ikke noe stress å ta seg dit.

Tonje tok plassen til venstre, jeg i midten og Håvard til høyre. Tonje fisket kun topp 5 mot noe vannliljer. Jeg hadde en 11m plass mot utsiden av liljene som Tonje fisket mot, og en plass til 11 m høyre på siden av en vannliljeklynge. Håvard hadde en plass på topp 5 rett utenfor et kratt og en 9 m plass på andre siden av vannliljeklynga jeg fisket mot.

Vi fisket vel i 4 timer før vi tok ei grillpause. Og eneste vi hadde fått var 3-pigga og microsørv. Ikke uvanlig i dette vannet akkurat. Tonje hadde klart å lirke opp en 5-6 babysuter i tillegg. Fisker på 5 til 12 gram. Hehe. Men dem er nå litt søte og da.

Vi slappet av og grilla pølser en halvtimes tid. Tonje og Håvard gikk en runde til rundt vannet, og dem hadde sett 2-3 karper til. Fisk fra 0,5 til 2 kilo.

Jeg tok opp 3 meteren og bagget litt sørv. Loosefeedet maggot og fisket slik jeg bruker å fiske laue. Dro vel 200 sørv på ca 1 time. Tonje prøvde litt til etter gåturen, og hun fikk lurt opp noen få babysutere til J Virket som et dødfødt prosjekt å få noe småkarper her i dag. Er faktisk ikke sikker på om det er noe særlig av dem i vannet. Fikk en par 30 grammere her for 2 år siden var det vel. Og da hadde Fjellis på 7 stk, men alle snagget seg i gresset for han. Og tror alle var 0,5 kg + for Fjellis fisket grå hydro og den er relativt sterk.

Vi pakket sammen og dro hjem igjen. Den som intet prøver intet vinner. Vi fikk da i alle fall testet :)
Tonje sine 12 babysutere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment