Totalt antall sidevisninger

onsdag 9. juli 2014

2014-07-05 Lagkonkurransen på Horrmundsjøen

Lørdag morgen og klar for lagkonkurranse. Vi i SFK Acerina hadde 6 fiskere, så vi kunne stille 2 rene lag. Vi bestemte oss for at lag 1 ble Tonje på B, Krzy på C og jeg på D. Det andre laget ble Natan på B, Philip på C og Leszek på D.

Jeg trakk peg peg 13 på Bäck, og fikk Magne Olav på kant D14 på min høyre side og selveste kongen av Bäck, Karl-Olov Wikström på D12.

Jeg rigget 9 meter bagger, 5 meter til mort og 2 slidere satt på 40 meter. Wikstrøm så jeg prøvekastet feederen sin på rundt 60-65 meter. Jeg kunne glemme å kaste slike distanser med en 16 grams slider, og spesielt når det var litt vind idag i tillegg.

Fòringen startet og jeg la 6 appelsiner på 9 meter, 2-3 håndfulle til morten og ca 25 håndfulle på slider. Startet å fiske, men var helt dødt på 9 meter. Karl-Olov fikk først et mort og en abbor på feederen før han fikk sin første brasme. Jeg prøvde en par minutter inne etter morten, men ikke noe der heller. Så gikk da ut på slider.

Var ikke noe der heller. Gikk vel 40 minutter før jeg fikk ei brasme, men var bare den. Etter 1 time fikk jeg en til. I time 2 så tror jeg at jeg fikk 3 stk. I time 3 fikk jeg vel kun 1 brasme og 1 mort. Var dårlig på hele strekka da. Var vel kun Karl-Olov som fikk brasmer jevnt og trutt. Svein på D2 hadde vel kun 2 abbor. Broddern hadde vel også kun 2 abbor. Benterud hadde noen får brasmer, og Finn Willy hadde vel også fått 2-3 stk.

I starten på time 4 kom brodern bort for å slå av en prat. Akkurat idet han kom så fikk jeg et løftenapp. Hadde den på 1 meter så slapp den. Ut igjen og duppen stiller seg ikke, så brasme som har tatt on-the-drop igjen. Kroker, men også denne detter av etter 1 meter. Og det samme skjer jaggu med på neste kast. Jeg ber brodern om å gå tilbake til plassen sin, for ble frustrert av å miste 3 på rad så ville sitte alene.

Brodern går og jeg kaster ut på nytt, og napper med en gang igjen. Kroker og får inn denne. Men mister en til på neste kast. Får vel ennå 2 brasmer, men mister noen til også. utrolig vanskelig å vite når man skal kroke når brasma tar on-the-drop. nappet klart bedre i time 4, men mister dessverre altfor mange. Endte vel opp med 9 brasmer tror jeg det var, men mistet jo sikkert 10 til.



Karl-Olov vinner seksjonen greit med 21 brasmer og noe småfisk. Jeg blir nr.2, Benterud blir nr.3 og Magne Olav 4. Har bare ei dårlig resultatliste å forholde meg til, så får ikke kjørt dypanalyse av vekter på pegger etc. Men man ser iallefall hvilke lag og fiskere som var på laget, samt hvilke plasseringer der fikk. Men man ser altså ikke hvilken seksjon eller peg dem satt på, og heller ikke vekten dem fikk.

Resultater lagkonkurransen:

Jeg og Krzy klarer begge en 2.plass, mens Tonje får en 8'er. Da ender vi på 12 poeng og det gir en 4.plass. Ikke langt opp til vinnerene som endte på 9 poeng. Men dette er jo uansett for morro, så ikke så farlig hvem plass man ender på. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment