Totalt antall sidevisninger

torsdag 12. mars 2015

2015-03-07 Dag 1 Kälarne Cup - Hemsjön

Denne sjøen var jeg på for 1 år siden i Kälarne Cup, så i dag visste jeg mere hva jeg gikk til. Hadde vel ikke mere en 5,7 kilo da tror jeg, men plassen jeg satt på da ga i alle fall i en kar som ble høyt oppe. Jeg hadde bommet litt og gått for mye etter abboren, mens viste seg i ettertid at jeg skulle gått mere etter morten.

Hans Erlingsson som vant den gangen hadde gått etter aboor, og truffet på en stim med pene. Men jeg hadde alikevel bestemt meg for å gå etter morten i det området jeg satt sist.

Utgangen hadde dem flyttet litt siden sist. Så nå var det ennå litt lengre til den plassen jeg skulle, men det så jeg på som positivt. Det kan jo gjøre at det blir ennå færre folk i det området. Jeg og brodern gikk sammen utover, og var fremme en par minutter før startsignalet.

Bommet som vanlig i dem første  3-4 hullene. Borret meg med 20 meters mellomrom i retning der jeg hadde truffet bra med abbor sist. Etter 12-13 minutter så fikk jeg mine første fisker. Hull  med blandet mort og abbor.

De 2 første hullene fikk jeg vel 15-20 i hvert hull, mens i 3je hullet så traff jeg bedre. Jagende mort i bra størrelse. Tipper jeg dro i overkant av 3 kilo i det hullet på under 30 minutter. Brodern kom til meg når jeg satt der å dro. Han fikk fisk fra samme stimen 10 meter unna meg, så kunne se ut som stimen var relativt stor.

Ble rotende rundt på denne rosa på 15x15 meter i dem første 2 timene, og var tett opp mot 10 kilo. Men som vanlig så dør det jo ut etter hvert. Leitet innover i vika, men ikke noe der. Letet da utover, på yttersiden av der Jens satt å dro greit med småmort. Hadde et hull 10-15 meter på utsiden av han som ga 8-10 raske morter med en par abbor inneblandet. Alle fiskene var over 100 gram. Hadde da troa på å dra en del her, men var bare dette hullet.

Borret utover i sjøen, men bare en og annen abbor. Prøvde dem gamle hullene mine fra der jeg fant fisken først i dag, men hadde ikke kommet inn noe mere.  Visste at morten sto et sted inni her, men klarte ikke å finne noe.  Så siste 20 minuttene så gikk jeg tilbake til startrosa igjen og mysket opp kanskje 1 kilo.

Brodern hadde borret inn på området som Jens dreiv, og ble sittende å pumpe i det ene hullet siste kvarteret.


Sluttskuddet gikk, og jeg hadde 270 fisk på telleren. Kanskje 40-50 abborer, og resten mort. Tippet det til å veie ca 11 kilo. Brodern stoppet på ca 240 fisker, så tror han tok bra innpå meg i det siste hullet der han fikk sitte rolig å bare pumpe.

Kom inn igjen til land, og viste seg at det hadde vært relativt dårlig i det store bassenget på sjøen. Christer hadde fisket der, og var vel en av dem bedre fra det området med sine ca 9,5 kilo.

Dem som hadde fått mest var dem som hadde gått lengst. Sittet i innløpet av en bekk. Thomas Larsson, Baddarn, Erik Andersson, Emil Sjöberg etc. Thomas hadde 15.321 Baddarn hadde 10 gram mindre en han. Rimelig surt å bli slått med 10 gram vil jeg tro. Nr.3 ble Jesper med 13.879 og Jens nr.4 med 13.494 gram.

Mine 11.562 gram holdt til en 7.plass.  Og må jo si meg fornøyd med det ettersom det var med tett på 120 mann tror jeg, og er jo ikke akkurat noen smågutter som var ute på isen i dag. Og jeg lå under 4 kilo bak i cupen før i morgen. Så det er fortsatt mulighet for å vinne cupen.

Fullstendige resultater kommer når arrangøren får lagt ut resultatene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment