Totalt antall sidevisninger

tirsdag 17. januar 2017

2016-01-14 Isfiskekonkurranse på Gjesåssjøen


Dette var egentlig et reservestevne for Raufjøringen om dem ikke skulle på NC’n dem hadde søkt på Vingersjøen forrige helg. Dem fikk jo som kjent NC der, så da ble det vann ukjent inntil videre. Dem opplyste på Vingersjøen at det kom til å bli enten Gjesåssjøen eller Tullreien. Var vel tirsdagen føre stevnet det var oppdatert på Raufjøringen sin kalender at det ble stevne på Gjesåssjøen.



Da var jo jeg og Tonje klare for å dra dit. Pakket med klær og utstyr for hele helga, for kunne ligge over hos brodern mellom Gjeåssjøen og NC’n på Storsjøen på søndag. Jeg kjører jo mildt sagt nok både til jobben og til pilking i helgene, så om jeg kan spare noen mil bak rattet er ikke det feil.
Var spådd ganske kaldt (13-14 minus), samt at valg av vann kom som sagt mulig litt sent, og det var vel noe av grunnen til at det kun kom 37 stk i dag. Gjesåssjøen er jo ett vann med relativt godt rykte, så hadde egentlig forventet at det skulle dukke opp 60-80 mann.

Hadde egentlig tenkt å stikke opp til den plassen jeg fikk relativt greit sist jeg var på denne sjøen, men når jeg hadde gått et stykke, så var det mange andre som så ut til å ha samme planen som meg. Med så mange på vei dit, relativt stor sjø, og relativt få deltakere så slo jeg fra meg planen og fant heller en annen plass på sjøen som jeg kunne tenkte meg å teste i dag. Så da snudde jeg og gikk litt hjemover igjen.

Startet relativt alene. Tørmoen var vel 100 meter unna. Og Tonje satt ytterligere 100 meter unna han igjen. Startet ganske langt fra sivet, og ettersom det ikke var noe der borret jeg meg helt inn i sivet, men fortsatt ingenting. Så at Tørmoen borret relativt tett, så sveipet innom der han hadde fisket og var noe fisk der. Fikk vel 12 stk, blandet størrelse.

Dette var ikke noe sted å bli følte jeg, så borret på videre med 50-100 meter mellom hullene. Bom, bom, bom, bom. Møtte etter hvert på Jan Morten. Han hadde 35 fisker, men sleit med å få noe særlig der han satt, så han vurderte å enten gå tilbake der han hadde fått litt, eller lete utover i sjøen. Jeg stakk fra han igjen uten å borre der for å leite etter en plass jeg har hørt det skal være litt fisk på. 10-15 mye hull, og 1 stk 20 grammer som betaling. Sliten i arma også.

Borret meg i retning der jeg hadde fått mine første 12, men før jeg kom dit så fant jeg litt småfisk. 4-5 i et hull. 5 meter unna 2-3 til, 5 meter unna, 4-5 til… Sånn gikk det på ei linje i 10-12 hull. 3 Bomhull på rad på den linja, så prøvde jeg utsiden i stedet. Ikke noe særlig der 2-3 i et par av dem 6-7 hulla der.

Prøvde da på innsiden i stedet. Lite der også. Men fortsatte å borre i området, for visste jo det sto litt her. Var ikke lange tiden igjen heller. Siste hullet så mister jeg en 150 grammer i hullet, men den valgte å hoppe opp på isen, så da fikk jeg den. Rakk en 100 grammer til så var det slutt. Så gikk fra 12-13 fisker etter 3 timer til å ende på 92 fisker. Så grei sluttspurt, men selvsagt altfor dårlig start. Og dessverre dårlig snitt på mine 92.

Kom inn igjen og viste seg at Jan Morten hadde truffet rett etter jeg gikk fra han. Gikk fra 35 fisk og opp til 155 var det vel. Dagens totalvinner ble May. 55 fisker og 6.120 gram. I herrer vant Bentis med 6.030 gram. Jan Morten vant HV med 5.420 gram. Tonje vant DS med 2.320 gram. Jeg selv ble nr.9 i HS med 2.850 gram.

Frustrerende dag for min del, men ble som vanlig litt klokere, så da står jeg vel bedre stilt til neste gang i alle fall.

Fullstendige resultater fra dagen: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Gjesaassjoen14012017.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment