Totalt antall sidevisninger

tirsdag 3. januar 2017

2016-12-27 Julekule nr.2 - Kalvsjøtjernet

23 stk møtte opp til denne julekula på Kalsjøtjernet. Skulle jo egentlig ha gått i Østfold, men der er det jo som vanlig ingen is. Jeg, Tonje og Fredrik kjørte i min bil oppover til Hadeland.

Atle Wenger hadde vært behjelpelig med å finne parkering. Viste seg at barnehagen ikke var åpen i jula, så da kunne vi parkere der.

Sist jeg var her gikk det ikke noe særlig, så valgte å starte en helt annen plass på sjøen denne gangen. Ble kun jeg og Kjersti som startet i dette området. Startet å fiske, og fikk en 80 grammer i det 3je hullet. Men etter den så kom det endel yngel, altså 5 grams abborer. Etter 5 slike gadd jeg ikke mere i det hullet og borret et nytt. Par yngel til der, så kom det en 80 grammer til, etterfulgt av 3 yngel, så da flyttet jeg meg igjen.

Kjersti hadde byttet side, og satt veldig rolig i det første hullet hu borret på andre siden. Sitter hu å kjemper seg gjennom en haug i yngel for hver store også tro? Ble rett og slett for mye yngel der jeg satt. Fikk en ørekyte i tillegg, og det tror jeg jammen ikke jeg har fått på isen før heller.

Jeg byttet da også side, og satte meg en 50-60 meter bak Kjersti. Første hullet der fikk jeg 10 kjappe, og alle var store fisker. Har Kjersti sittet i slik fisk siste halvtimen tro? Borret litt rundt i området der, og fikk litt både her og der, og viktigst av alt, ingen yngel.

Etterhvert kom det litt folk til Kjersti, og plassene ble fort oppborret. Tonje kom også og satte seg i nærheten av meg. Jeg syns det hadde begynt å ebbe ut, så jeg valgte å stikke til andre uborrede steder på sjøen.

Fant en uborret flekk, og tok 15 raske fine fisker der, men var dessverre ingenting rundt. Kjersti kom forbi når jeg satt der, og hu hadde fått nesten 50 stk i det første hullet etter hu krysset sjøen. Og endel til i hullene rundt før folk begynte å strømme til, så hu ledet stort på meg.

Hu, Jack og Terje satte seg 50 meter forran meg, så jeg løp forbi dem igjen og fant en uborret plass. Men her var det særdeles lite fisk å finne. Bare en slumpfisk på tafs her og der. Jaget på nedover i sjøen, men fant igrunn aldri noe mere fisk. Så bak meg på vei nedover, og så ut til at Kjersti ble sittende veldig lenge i ett hull igjen.

Og når vi kom inn igjen så sa hu at hu traff ennå bedre på den siste plassen en den første. 60-70 fisk tror jeg hu sa hu fikk der.

Jeg endte på 110 fisker, men tipper i overkant av 30 av dem var yngel, og dem veier jo ingenting.

Viste seg at resten av sjøen hadde vært vanskelig idag. Var vel egentlig bare Jim som hadde fått noe særlig utenom oppi der jeg og Kjersti startet. Når Tonje kom til meg hadde hu kun 0,5 kilo, og nesten så hu tok meg igjen etter jeg stakk fra hu. Hu endte på 4,1 kilo, mens jeg endte på 4580 gram. Så jeg burde nok blitt igjen selv om det hadde kommet endel folk dit.

Kjersti vant suverent i dag, som igår. Hu veide inn 10.210 gram. Nr.2 ble Jim med 6390 gram. Og jeg selv ble nr.3 med mine 4580 gram.

Dagens resultater kan leses her: http://gabloggen.blogspot.no/2016/12/2016-12-27-resultater-julekule-nr2.html

Jaja, jeg lærte mye mere av denne sjøen denne gangen en forrige gangen jeg var her, så skulle det bli kule her igjen så har jeg en litt bedre formening om hvordan jeg bør fiske. Men ettersom det er fisking vi driver med, så er det nok et helt annet fiske neste gang også. Man blir aldri utlært.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment