Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. april 2017

2017-04-01 Åpent G&T KM i mysking - Eriksrudtjernet

Idag sto det mellom å fiske Røgden mot svenskegrensa eller åpent KM i mysking på Eriksrudtjernet. Den siste av dem 2 låt mest interessant, så da ble det tur til Totenåsen.

Kun 12 som møtte, men skitt au, skal nok bli artig likevel.

Første ruta lå på en plass jeg har fisket før på dette vannet, så hadde en klar formening om hvor jeg ville starte i denne ruta. Så lagde meg et hull der, og satte flagg. 5 meter lengre ut, nytt hull, nytt flagg og slapp ned en golfball med fòr. Startet å fiske i det første hullet. Abbor. Fikk vel 10-12 abborer der. Rundt hektoen til å begynne med, men ble mindre og mindre.

Testet mitt hull nr.2 og der var det allerede mort som hadde kommet inn på foret. Fine morter til å begynne med, men ble raskt mindre og mindre i størrelse. Thomas lagde et hull på skrå bak meg, og Tonje lagde et på skrå forran meg. Jeg satt å dro en stund, men måtte høyt i vannet og plukke små. Bygger lite vekt. 10-grammere.

Odd H satt i helt andre enden av ruta, så hadde null kontroll på han. Dem som ikke fikk noe fartet rundt i nærheten av meg. Det burde vel bety at dem ikke har fått noe rundt andre som er i ruta. Kan jeg sitte mest rett i denne ruta da tro?

Flyttet pinnen jeg hadde i abborhullet etter å kun ha fått 1 abbor til der etter å ha prøvd det på nytt. Satte det på utsiden av Thomas og Tonje igjen. F\oret opp det og gikk og fisket litt 10-grammere igjen.

Etter 10 min så testet jeg det nye hullet. Fikk en par fine, men så ble det små der også. Ble vekslende mellom disse 2 hulla ut tiden i denne ruta. Endte på 119 fisker på 2,5 time, og disse veide 2960 gram. Snitt på 24,8 gram.

Thomas hadde stukket bort til sitt første hull siste 10-15 minuttene, som forøvrig var 10 meter unna der Huus satt. Han hadde fått pene morter der. Thomas trodde han kjapt fikk 6-7 hg den tiden han satt i det hullet på slutten.

Ruteseiren gikk til Huus, som hadde fått sittet helt uforstyrra bare 30 meter fra oss. Hadde fått fine morter hele tiden og veide inn suverene 5,6 kilo. Nr.2 ble Thomas med 3240 gram, og Odd H ble 3 med 3140 gram. Han hadde en bonus 300 grams abbor sa han. Jeg ble da, noe skuffende, nr.4 i ruta med mine 2960 gram.

Ikke bra at noen av oss ikke klarte å få med oss at Huus satt å pumpa. Både jeg og Thomas var skuffet over oss selv for å ikke være mere offensive. Man mister jo uansett ikke godhullet sitt selv om man går å sjekker.

Rute 2:
Tenkte å sette meg i enden mot rute 1, men var 4-5 av dem andre som også tenkte det. Thomas, Odd H og Svein gikk bort til den store buska. vet jo at det skal være en plass, men jeg satte meg midt imellom disse 2 klyngene.

Var en og annen abbor i nesten hvert hull bortover langs kanten av ruta, men ikke noe mort. Slapp i 2 golfballer med fòr i første hullet mitt, så jeg har et sted å gå å teste etter å ha fisket litt abbor.

Borret meg bort til klynga mot rute 1, men snudde når jeg kom dit. Testet førstehullet igjen, og fikk 1 mort og en abbor, men så dødt. En ny golfball i hullet, og så borret jeg meg andre veien. Fortsatt en og annen abbor. Kom bort til et sted det var grunt, og fikk 2 fine morter og en 7-8 abbor der. Men så dødt. Vurderte å hente flagget fra hull 1, men satset på at ingen så at jeg fikk fisker i det hullet, så prøvde et hull 6-7 meter unna. Der tok jeg fort 20 abborer. Mens jeg satt å dro så kom Svein og tok det hullet jeg hadde fått mort i, og han fikk også noen morter der nå. Jaja, et valg er et valg fra min side.

Testet noen hull på bortsiden av han og en og annen abbor der også. Men nå er det på tide å prøve førstehullet mitt igjen. Kun 30 min igjen. Hassve satt 10 meter på utsiden av det hullet og fikk bra med abbor. Jeg slapp ned i hullet mitt, og der var det mort. Pen mort også. Tonje kom og satte seg 6-7 meter forram meg, og også hu fikk mort. Hassve fikk fortsatt kun abbor.

Beit såpass at jeg gikk opp til en større myska. FIkk en mort på hektoen, og i neste nedslepp fikk jeg en bonusabbor på ca 3 hg. Ikke noe mere på denne større myskaen, så gikk et hakk ned i størrelse, og da startet det å bite igjen. Men morten ble mindre og mindre, og startet å ta myskaen på vei ned. Men satt uansett å pumpa, så var bare å prøve å få flest og størst mulig dem få minuttene det var igjen.

Endte på 83 fisker, og dem veide 3500 gram. Snitt på 42,16 gram.

Pratet med Odd H på vei inn igjen, og også han hadde bagget siste halvtimen. Og det itl og med i et ufòra hull. Så virket da som det bare var tiden på dagen eller noe som gjorde at det brått ble bett.

Odd H vant rute 2 med 4340 gram, og vant stevnet samt ble klubbmester i G&T med 3+1=4 poeng. Jeg ble nr.2 idag med 4+2=6 poeng, og Huus ble nr.3 med 1+6=7 pooeng.

Alt i alt en artig dag på isen.

Dagens resultater:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment