Totalt antall sidevisninger

mandag 16. januar 2012

2012-01-14 Pimpeltävling på Sulviken, Arvika

Etter litt frem og tilbake valgte en gjeng av oss Østfoldinger å dra på pimpeltävling på Sulviken. Vi avtalte oppmøte på Statoilen i Ørje kl 07.00. Jeg, Tonje og Runar i min bil, Lars Erik, Fjellis og Kent i Lars Erik sin bil. Jan Morten, Christer, Remi og Luci i Jan Morten sin bil rett fra Mysen til Sulvika.

Tok bare rett over 1 time å kjøre dit, så vi var fremme i 8 tiden. God tid altså, men det er slik jeg liker det. Leijon som jeg traff på Nordisk i Finland var der å solgte utstyr, så var hyggelig å ta en prat med han igjen. Så var det påmelding, på med pilkeklær, på med brodder og klar for å stikke i enden av Sulvika ut mot selve Glafsfjorden.

Hadde hørt i forkant fra flere hold om at de forventet best fiske ganske nært starten, men jeg ignorerte det, og stakk til enden alikevel. Spersen var selvsagt først fremme ca 4 km fra start, jeg kom 2-3 minutter bak han. Var fortsatt 2 minutter til start, så hadde tid nok til å sette på meg agnboksen og dra ut 2-3 meter med sene på pimpelstikka for å være klar til det første hullet.

Vi fisket på kryss og tvers hjemover igjen. Fikk veldig lite fisk, og de få vi fikk var 5 gram. Etter 45 min eller noe så vi en svenske som fikk en ca 3 hg, så håpet at det var flere slike rundt omkring var store. Men jeg og Runar fikk dessverre bare små. Men når det var igjen litt over en time, så sa det faktisk pang, pang, dunk, pang hos Runar. Det var altså først en 250 grammer, så en 250 grammer til, så var det et ordentlig sug i pilken som han ikke klarte å kroke, og den siste var en 100 grammer. Så der fikk Runar altså 600 gram på det som max kunne ha tatt 1 minutt.

Borret rundt, men var dessverre ikke noen flere fine fisker i nærområdet.

Jeg angret litt på at jeg ikke hadde kjøpt meg fjærmygg, for de jeg hadde igjen fra forrige helg var det absolutt ikke noen bra kvalitet på. Og det var ofte slik at når jeg kjente et lite napp på pimpel, slapp ned tafsen, så fikk jeg 1 eller flere fisker. Runar prøvde også tafsen innimellom, men han hadde kun maggot, og kjente ingenting på dette.

Mulig jeg skulle ha gått med tafsen hele dagen, men det var jeg altså forhindret fra ifm at jeg ikke hadde kjøpt meg nok mygg til å gjøre dette. Jaja, får satse på å stille bedre forberedt til neste gang.

Brodern gikk 100 meter fra oss, og satte seg rolig til der han hadde avsluttet i fjor. Det viste seg i ettertid at han hadde truffet der igjen, og fikk vel 1,5 kg siste halvtimen eller noe. Mye bra fisk på rundt 100 gram. Han avsluttet 50 meter fra Jørn, og han hadde også truffet en del. Jeg og Jørn endte på 44 fisker hver, men mine fisker veide til sammen kun 754 gram. Min største fisk for dagen var max 40 gram. Jørn sine 44 fisker veide 2884 gram. Jeg hadde altså et snitt på 17,13 gram, mens Jørn hadde et snitt på 65,54 gram.

Ellers så endte Runar opp med ca 30 fisker tror jeg det var, og 959 gram. Han hadde da også svært dårlig snitt utenom de 3 i det ene hullet, + en til han anslo til 70-80 gram.

Brodern endte opp med 2185 gram og en 11 plass i herrer senior. Bra avslutning på konkurransen.

Ellers så hørte jeg at dagens vinner i Herrer Senior, Remi fra Pimpel Sør fikk 2,5 kg i et hull. Totalt for dagen endte han opp med 3479 gram. Grattis med seier i HS.

Dagens totalvinner var en Äldre Herr Veteran på 3872 gram. Det var forøvrig samme klassen som Rolf Magnus Grenberg fisket i på Sulvika :-P

Alle resultater fra dagen kan dere lese her: http://sfktrekroken.se/Resultat_2012/2012-01-14_DM-Cup-1_Sulviken.pdf

I morgen er det Skumsjøen og Norgescup nr.3. Håper på bedre lykke der.

2 kommentarer:

  1. Legger inn en kommentar på at Tonje nok en gang hadde et godt resultat med 2 i Damer Senior og slo flere av Gutta meg selv iberegnet. Så jo mange av de høye vektene kom innenfra fra hva skal vi si kanskje fiskere som ikke stresser så mye, men som sikkert er dyktige.

    Lars Erik

    SvarSlett
  2. Lars Erik:
    Du har helt rett. Tonje gjorde det meget bra. Og i tillegg mistet hun en abbor på ca 7hg rett under hullet. Hadde hun fått opp den så hadde det blitt en gram-strid om førsteplassen i klassen. :)

    SvarSlett

Post Comment