Totalt antall sidevisninger

søndag 22. januar 2012

2012-01-22 Isfiskestevne på Vingersjøen

For 3je gang på rad på Vingersjøen valgte jeg å gå for storfisk. Startet litt vekk fra storfiskplassene, og fikk 9 stk 30-70 grammere i de første 5 hullene. Fisken beit både på stormyska og pimpel. Syns det var farlig bra bett, men valgte likevel å gå ut på dypere vann. Borret meg nesten tvers over sjøen uten å kjenne noe, men slik er det jo å fiske etter 2-5 hg fisk. Treffer man så kommer kiloene fort.

Tonje hadde sittet i et hull i et par minutter, og plutselig fikk hun en 2 hektos. Jeg valgte da å sitte lengre en planlagt i mitt hull ca 15 meter unna også. Og etter en par minutter fikk jeg en 2hg også, så kom det en hektos til, men så ble det dødt. Slapp ned en litt mindre myska, og fikk en par 50 grammere til.

3-4 hull senere fikk jeg et par 1-2 hektoser, så gikk jeg ned med en litt mindre myska igjen, og fikk en par hektoser, så fikk jeg en på 250 gram, og en par hektoser til etter det. Dagens beste hull.
Tiden rant fort fra meg når jeg måtte sitte så lenge å fiske i hvert hull. Og mange av de hullene jeg satt 3 min + i fikk jeg jo selvsagt ikke noe i. Men det kunne jeg ikke vite før jeg hadde prøvd.

Endte opp med 44 fisker. Noe som er et ganske høyt antall med tanke på at jeg gikk med stormyska stort sett hele tiden. Så antallet var jeg fornøyd med, men ikke snittvekta. Småfisk bruker å være 1-2 hg, og fin fisk 3-6 hg. I dag var småfisk 30-70 gram, og de store var 150-250 gram.
Pratet med Hønsen på vei inn igjen, og han anslo at han hadde 6-7 kg, og da skjønte jeg at det var kjørt. Han pluss en del andre med bra vekter hadde sittet omtrent der jeg startet. Så den litt uggene følelsen at der jeg startet var vel bra, slo altså til. Skulle ha driti i å gå etter store, og heller kjørt på max etter småfisken der jeg startet.

Mine 44 fisker veide 2974 gram. Det gir et snitt på 67,59 gram
Fjellis fikk 202 fisk, som veide 5928 gram Det ga han en 2re plass totalt i dag. Grattis Fjellis. Snart sitter totalseieren.

Stort sett alle på topp 10 i dag satt langs land og fisket etter alt som beit. Og det var det rette i dag.
Fullstendige resultater fra dagen finner dere her: http://www.raufjoringen.no/nyheter/?idr=683

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment