Totalt antall sidevisninger

mandag 23. juli 2012

2012-07-20 Lauefiske - Forsøk 3 på å ta tilbake lauerekorden

Startet med å kaste litt fòr mens jeg rigget opp. Tenkte også å fiske 5-10 minutter for å få inn farta før jeg startet på rekordforsøket. Fisket sikkert 1 time, men ble aldri noe særlig fart. Hadde vel ca 200 på telleren. Men tenkte at når jeg først var her, så fikk jeg da slå på videokameraet å teste likevel. Kunne uansett trene på rask avkroking, og rask agning, for så at det var dette jeg tapte mest tid på under forrige rekordforsøk.
Nullet ut telleren, slo på videokameraet og dro i gang. Gikk vel 45 minutter med samme dårlige fisket. Men agning og avkroking gikk mye raskere en sist.

Så langt i år så har jeg fòret relativt lite under lauefisket. Har virket som det har blitt dårligere når jeg har fòret. Virker som det er et syndrom i og rundt leken til laua. Men 45 min ut i denne økta, så startet jeg med og fòre en liten ball på vært kast. DA ble det fart i laua. Jeg hadde kun blandet opp 3 kg lauefòr, og noe av det hadde jeg jo brukt opp første 1 t 45 min.

Jeg er ikke sikker på hvor lenge jeg fikk fisket slik «en ball pr kast-fiske» før jeg gikk tom for fòr. Men da jeg gikk tom, så var det tilbake til dårlig fiske, så det var bare å gi seg. Telleren sto da på 743 fisk. Så med de 200 prøvelauene første timen, så hadde jeg 943 fisk i dag. Og det var i alle fall på under 4 timer.

Videokameraet mitt tar opp i slike 42 minutter intervaller, og lager ei fil av det, så ny 42 minutter med ny fil, etc. Video 1 gikk bra, men der var det jo 42 minutter med dårlig fiske. Video 2 gikk også bra, og der var det relativt bra fiske. Video 3 klikket av en eller annen grunn, så fikk ikke sett mere fra denne turen en video nr.1 og nr.2. Altså 84 minutter.

Jeg har ikke hatt tid til å analysere videoene ennå. Runar ringte fra cruiseskipet nede i Italia og spurte hvordan rekordforsøket hadde gått, og jeg sa jo som det var. Han ble da nysgjerrig på hvor mange jeg hadde klart da jeg hadde startet og fòre.

Jeg gikk da inn på video 2 og telte første 15 minutter på den. Da fikk jeg 95 lauer (Skal se om jeg får lagt den ut etter hvert). Aner ikke om jeg hadde det samme tempoet resten av videoen, og tiden jeg hadde fòr, men det skal jeg få sjekket når jeg får tid til å analysere videoen.

95 lauer på 15 min = 6,3333 lauer i minuttet, som igjen ville gitt 1520 lauer på 4 timer. Altså lå jeg på skjema til å få 67 lauer mere en Runar sin rekord på 1453. Men kan jo hende dette var et «perfekt» kvarter, og at jeg ikke hadde klart å holde dette tempoet i 4 timer. MEN jeg har da i alle fall tempoet inne til å klare 1520 fisk.

Rekordforsøk 4 kommer vel i løpet av uka tipper jeg. Har ferie denne uka, før jeg må dra 35 dager til landet i øst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment