Totalt antall sidevisninger

mandag 11. februar 2013

2013-01-10 NC nr.6 - Steinsfjorden

Jeg og Tonje ønsket å være tidlig fremme grunnet begrenset parkering på oppmøtestedet. Dro hjemmefra slik at vi skulle være fremme på Steinsfjorden ca kl 9. Når vi kom frem, så var det allerede masse folk. Vi mistenkte med en gang at det var fiske 10-14 i stedet for 11-15, og fikk jo fort bekreftet det med en titt på iPhonen. Jaja, da ble det parkering langs veien og litt kortere tid til klargjøring en planlagt, men ingen krise.

Etter å ha bommet et par år på rad, og ingenting å fiske for, så valgte jeg og bare tusle over i retning Avskjæret. Var mange fine kanter etc å se på dybdekartet, så får man som om man finner noe fisk.

Jeg og Tonje ruslet sammen over sjøen og satte oss til 10 meter fra land. Jeg fikk vel ikke noe fisk før i hull nr.5, og kun 1. Så at dem som hadde startet nærme land trakk utover. Så var antagelig gress grunt. Fikk dette bekreftet senere da jeg tok et hull nærme land selv også.

I løpet av første timen klarte jeg kun 12 fisker. Føltes som jeg fikk 1 fisk hvert 5 hull, og max den ene i hullene. Men snittet var relativt greit da. 100-150 gram.

Time 2 gikk faktisk ennå dårligere. Kun 10 fisk. Så hadde da 22 fisker etter 2 timer.

Stakk ut på dypere vann etter dette. Borret meg utover med 20 meters mellomrom, og etterhvert så fant jeg og Tonje litt fisker. Var litt dårligere snitt på fisken her, men var langt færre bomhull, og var ikke kun 1 fisk i hullene heller.

Etterhvert kom jeg ut på kanten som stuper fra 7 til 10 meter. Sto ikke noe i dem 2 hullene jeg lagde dypere en 7 meter, så stakk 20 meter tilbake og opp på 7 meters platået. Traff et hull der jeg fikk en 8-10 fisker på pimpel. Følte det var flere der, så prøvde stormysken. Fikk 7-8 til på den. Så dette var da dagens klart beste hull så langt.

Tonje satt 30-40 meter bak meg, og hu og plukket greit da. Hadde 5 fisk i 3 hull på rad. Men vi hadde nok sittet litt for lenge rolig, for plutselig så vi 3 stk fra ei klynge som satt 200 meter unna komme stormende. De 3 satte seg midt imellom meg og Tonje.

Ble mere borring, og mere jag av dette såklart. Hele klynga på nå 5-6 mann startet å jage nordover. Men traff ikke skikkelig, han ene stakk sørover i stedet, og da gjorde jeg det samme.

Ble aldri noe mere drag etter dette, og tiden rant ut for meg.

Endte på 89 fisker, og dette veide 5910 gram. Snitt på 66,40 gram.

Tonje fikk 67 fisker, og hun veide inn 4760 gram. Snitt på 71,04 gram.

Vekta mi var selvsagt ikke bra nok på Steinsfjorden, så fikk en 20.plass i herrer senior.

Tonje fikk en 3.plass i damer senior. Kun 25 gram bak Torild på 2.plassen. Så at de 3 fra klynga kom til meg og Tonje gjorde da at hu ikke klarte og kvale til nordisk, og datt ned til 2.plass i norgescupen i damer. Men sånn er jo fiskinga. Det er lov å sekkefiske på andre.

Men jeg drar nok 3 + km fra start neste gang på Steinfjorden. Da jeg er på langtur så er det sjelden folk er nærme nok til å sekkefiske. J

Jeg, Runar og Christer hadde meldt på et lag i dag. Christer hadde 10790gr, jeg hadde 5910gr og Runar hadde 4855gr. Totalt 21555 gram. Dette ga oss en 2.plass. 25 sure gram bak 1.plassen. Vant gjorde Raufjøringen med Tommy S, Tommy G og Jim med 21580 gram.

Pimpel Sør kjørte med pengepremier på dagens stevne, og det syns jeg er meget bra. Jeg er mildt sagt lei av Magnor Glassverk premier.

Fullstendige resultater fra dagen finnes her: http://www.oslosportsfiskere.no/index.php?obj=nyheter&act=vis&id=1098

I knockout cupen gikk det slik idag:



I Norgescupen totalt havnet Christer og Hønsen på identisk poengsiffer. Hva sier reglene da? Dette er noe uklart, så lager et eget blogginnlegg rundt det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment