Totalt antall sidevisninger

lørdag 23. februar 2013

2013-02-23 Isfiskekonkurranse på Gorningen

Valgte å dra på Telemark sitt FM på Gorningen i dag. Er NC der senere i år, så alltid greit å få lagt inn en treningstur for å bli mere kjent med sjøen. Jan Morten kom å plukket opp meg og Tonje kl 06.30, for så å plukke opp Christer. Satset på å rekke ferja fra Moss til Horten kl 07.15. Bård og Pål Sindre var også med over fjorden.

Var med på NC’n på Gorningen for 2 år siden og fant en okay plass den dagen. Hadde sett meg ut ei grunne på kart før dagen i dag. Visste at det var mange som ville starte der, men ville uansett borre å sjekke litt hvordan bunnforhold etc var der.

Vi kjørte en omvei nedover. Havnet innom Skien. Men var da fremme 45 min før utgang uansett. Og vi møtte opp helt sør i vannet, som forrige gang, men var ikke der utgangen var. Jeg ringte Thomas og fikk forklaring på hvor utgangen var nå.

Vi ble 33 stk til start. Omtrent som forventet. 6 fra Acerina, en del fra Pimpel Sør og hjemmefavoritten Eivind Holt blant annet.

Jeg gikk dit jeg hadde tenkt å starte, og 20 av de 33 i dag startet vel på samme stedet. Christer fikk 5-6 fisk i første hullet, mens jeg måtte vente til hull 3 før jeg fikk noe, og der var det bare 1. Borret meg utover på platået, og det var veldig langgrunt utover der. 2-3 meter 100 meter fra land. Kuppert bunn i tillegg. Men fant lite fisk utover der, og gadd ikke sitte å gnu inne i klynga.
Foto: Tonje Hauger
 
Etter 50 minutter og kun 8 fisker så måtte jeg finne på noe. Hadde fulgt med på at det ikke hadde vært noen å fisket der jeg satt for 2 år siden. Heiv sekken på ryggen og ruslet dit. Bommet i en par hull der. Var for dypt. I 3je hullet så traff jeg der jeg ville og da fikk jeg 8-10 fisker. Borret 5 meter lengre ut langs den kanten og fikk 10-12 fisk i neste hullet. Slik gikk det i 5 hull utover. Rune Pettersen kom nærmere, og han borret slik at jeg måtte gjøre mitt hull nr. 6 på rekka litt for langt inn. Da ble det for grunt og kun 1 fisk i det hullet.

Prøvde på bortsiden av han, men der ble det litt for dypt igjen. Han borret et hull ca ved mitt hull nr.4, 5 meter på utsiden, og i det hullet fikk han 30 + med fisker. Hadde gått 2 timer nå plutselig, og jeg var oppe i 70-80 fisker.

Etter hvert kom også Pål Sindre og Bjørnstad’n. Virket som det ble for mye borring, for ingen av oss fikk i gang noe skikkelig fiske siste timen. Plukket 6-7 fisker i de 2 siste hullene, men fisken var veldig små. Under 20 gram. Skuddet gikk og jeg endte på 104 fisker.

Jaja, var da en grei gjennomkjøring. Mine 104 fisker veide 4075 gram. Snitt på 39,18 gram.

Hjemmefavoritten Eivind Holt vant på 6,7 kg. Hørte han hadde 135 fisker, og da hadde han i så fall 49,62 gram.

Hesmyr hadde 5,7 kilo, og han hadde visstnok også 135 fisker. Snitt på 42,22 gram.

Lindgren ble nr.3 totalt med 5,5 kg. Christer hadde 4675 gram fordelt på 197 fisker. Snitt på 43,69 gram. Rett bak, på 5.plass totalt kom Jan Morten med 4625 og 93 fisker. Snitt på 49.73 gram. Remi kom på 6 plass med 4,4kg og jeg ble nr.5 i HS og nr.7 totalt med mine 4075 gram.

Alle forran meg satt på samme plassen inne i klynga der jeg startet. Jeg hang bra med dem i antall på min egotripp, men ser nå at snittet mitt var for dårlig.

Men ble uansett en grei tur, og fikk logget en ny tur på dette vannet. Som jeg sa tidligere så er det NC her senere i år. Og bli antagelig NC’er her jevnt og trutt utover årene som kommer.

Resultater legger jeg her så for jeg får tak i dem:

I natt kl 02.00 bærer turen opp til Gardermoen med 60 kg meiteutstyr. Drar på Iberian Masters i moderne meite i Valencia i 8 dager. Skal prøve å blogge litt hver dag. I alle fall få lagt ut catcherbilde fra alle dagene av meg, Finn Erik og Krzysztof. Blir litt rart å meite nå. Er jo supertaggad på pilking for tiden. Surt å gå glipp av Lag NM og vanlig NM. Men vet jeg kommer til å storkose meg på meitekassa når jeg først kommer ned. 13 m TAP, grov elastikk og en 2-3 kilos villkarpe som absolutt ikke vil inn i håven min er ikke å forrakte.

Ellers var det jo SM ind i dag. Vil gratulere alle mine kompiser som tok medaljer der. Anka dro gullet. Sterkt. Stormen fikk sølv og Rosamøssan bronse i HS. Wikstrøm rett utenfor pallen med sin 4.plass. Maud vant dameklassen. Cecilie vant EDJ og Matilda sølv i EDJ.

Tight lines folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment