Totalt antall sidevisninger

søndag 3. februar 2013

2013-02-03 Norgescup nr.5 - Lyseren

Jeg og Tonje var tidlig på plass. Fikk levert ut litt innbetalingsgiroer for NKFF. Stakk å melde meg på, og meldte også på meg, Christer og Runar på lag.

På oppropet ble det opplyst om 1 time inngang. Greit å slippe å løpe inn igjen, men det kan jo også medføre at det er flere som tør å stikke langt. Helt optimale forhold på isen i dag i tillegg. Speilblank is.

Ble 3-4 personer mere en vanlig i det området jeg bruker å fiske. Men det skal vel gå greit det og. I alle fall om det er noenlunde bett, for da blir det mere pilking og mindre borring. Startet noenlunde greit med ca 70 fisk i første timen. Men ingen over 100 gram, og det er litt uvanlig. Så at folk flyttet seg mye, så var absolutt ikke noe ordentlig Lyserendrag i dag.

Fikk veldig lite fisk grunt. Og de fleste områdene jeg bruker å fiske var sønderborret etter 2 timer. Kjente lufta gikk litt ut av ballongen min da. Ikke fisket jeg for knockout-cupen, for den røyk jeg jo ut av på Skumsjøen. Ikke fisket jeg for noen nordiskplass, for den muligheten forsvant også på Skumsjøen. Så var kun dagen i dag å fiske for.

Prøvde å fiske litt dypere. Ene hullet var jeg helt ute på 11 meters dyp. Beit bra der, men 8 av 10 datt av på vei oppover. Så etter å ha mistet 16 av 20 fisker i det hullet, så gikk jeg aldri dypere en 8 meter.

Stakk etter hvert tilbake til der jeg startet, men var ikke noe særlig mere å hente der heller.

Endte opp med 190 fisker, og dem veide 6890 gram. Snitt på 36,26 gram.
Foto: Tonje Hauger
Ga meg vel en 19 plass i HS. Skammelig.

Jan Fredrik vant på rett over 12 kg. Grattis til han. Ellers var det vel Hønsen på 11,5, Remi på 10,5, Finn Erik på 10,4, Runar på 10,2 og Hesmyr på 10,1.

Jeg, Christer og Runar ble nr.2 på lag. Slått av Thomas, Remi og Luci.

I KnockOut cupen gikk det slik:




Bare å fokusere frem mot neste helg nå. Femsjø og Steinsfjorden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment