Totalt antall sidevisninger

torsdag 18. juli 2013

2013-07-13 Kosefiske etter suter og direktesendt fisking på TV

Denne helga er det 10 timer direktesendt moderne meite på TV. Så helga er satt av til å se på det. På lørdag fra kl 13.00 til 18.00 så sender Sky Sports 3 HD Fish-o-Mania finalen, og på søndag samme tid, samme kanal går Fish-o-Mania international for pairs.

Men kan jo ikke gå en hel helg uten fiske, så jeg og Tonje bestemte oss for å fiske litt suter på morgenkvisten før TV-sendingen begynte. Enkelt oppsett. Feederstang, stanghviler, campingstol, fòrbøtte og noen bokser mais. Alt ble pakket inn i bilen kvelden i forvegen.

Vi dro hjemmefra kl 04.00 og var klare til å fiske ved en av Østfolds perlevann for suter kl 04.45. Deilig og ikke bruke timesvis på rigging innimellom. Jeg brukte vel max 10 minutter fra jeg stoppet bilen til jeg kastet første kastet med feederen.

Jeg skjøt ut 15 håndfulle baller på plassen min. Hadde vel ca 1 boks med mais i dem ballene.Er en del brasme, mort, sørv etc i vannet, så jeg styrer klar av marken for å slippe en del av disse. Tonje valgte å ikke grunnfòre, men heller bare å bygge opp swimmen med å kaste jevnlig første timen.

Første suteren kom rett rundt kl 08.00, og det var jeg som fikk den første i dag:


Bare et kvarter etterpå så var det Tonje sin tur:


Rett før kl 09.00 så kom det ennå en suter, og det var Tonje som fikk sin andre for dagen:


Ca 09.45 kom suter nr.4 for dagen, og den var det jeg som fikk. Denne så litt større ut, så veide denne. 1720 viste vekta.


Dagens siste suter fikk vi kl 10.20, og det var jeg som fikk den:


Vi dro hjem ca kl 11.00 slik at jeg skulle rekke fiskinga på TV’n.

Fish-o-Mania var som vanlig bra, men ble aldri en spennende konkurranse. Jamie Hughes og Nathan Watson knivet litt første timen, men derifra og ut så var det all Jamie. Han hadde ett barbe-«reir» på topp 5 og plukket jevnt og trutt der. Var kun ute på lang TAP og fisket karpe UITW for å hvile barbereiret sitt innimellom. Jamie Hughes vant tilslutt med 68.470 gram på 5 timer. Nr.2 ble Lee Barrett på 38.100 gram. Så ble utklassing.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment