Totalt antall sidevisninger

tirsdag 1. juli 2014

2014-06-13 Avreise og trekkning oppe i Lappland Bream Master

Reisen hjem fra KlubblagsVM i Slovenia gikk fint. Var hjemme i Askim kl 3 på morgenen den 10.juni. Fikk sovet noen timer og ryddet litt i fiskeutstyret før jeg måtte på en litt større konferanse på jobben som jeg var arrangør av. Så ble på hotell i Oslo fra den 10.juni i 18 tiden og frem til 12.juni kl 16.00.

Brodern kom ned til Askim for å hente meg i 18 tiden på torsdagen, slik at vi kunne kjøre hans bil oppover til Lappland. Jeg hadde ikke sjans å få med alt i min Avensis opp til Kongsvinger, så da ble løsningen slik. Fikk låne en fryser av Runar til å ha casters og død maggot i. Viktig med mye og bra kvalitet på agnet. Ellers hadde jeg jo ganske mye fòr og det vanlige utstyret som seatbox, carry-all, stangbagger etc.

Sent på kvelden var bilen til brodern lesset opp så vi satte snuten mot Kongsvinger. Brodern måtte gå med avisa før vi dro videre oppover. Jeg sto opp først når han hadde lesset inn alt utstyret sitt og klar til å dra. Tror det var i 8-tiden på morgenen. Jeg hadde tydeligvis mangel på søvn, for var rimelig i ørska. Jeg kom meg inn i bilen og vi startet å kjøre nordover, via Torsby. Jeg sovnet igjen så snart jeg satte meg i bilen. Våknet igjen da vi kom til Torsby slik at jeg fikk hamstret litt snus etc.

Jeg var mere våken resten av turen, men duppet vel noen ganger til oppover også. Brodern er en seiging, så han klarer fint å kjøre slike småstrekninger på 100 mil uten bytte av sjåfør.

Vel fremme i 17-tiden tror jeg det var, og skulle ikke trekke pegger på Dorotea camping før i 19 tiden, så vi hadde litt tid til å pakke ut noe av bilen. Fikk lempet ut fryseren å satt strøm på denne, båret noe klesbagger etc opp på rommet osv.

Fikk også hilst på gjengen som bor på sommerhuset, med Roul i spissen. Ellers var det dem samme 2 som i fjor, altså Mattias og Patrik. I tillegg til dem bodde også Jesper Dyberg, Tjäder og Urban her i år. Trivelige gubber som jeg kjenner litt fra før.

Tid for å komme seg bort på campingen for trekking.
Jeg ville ikke ha B-seksjonen på dag 1, for det er normalt den beste seksjonen, men den kan fort bruke 1 dag på å komme ordentlig igang. Alt under 50 kilo på denne strekka er for lite. Jeg visste ennå ikke hvor A-seksjonen skulle være. Denne var i Ulvsjøen i fjor, men hadde vært snakk om å ha denne et annet sted. Og hvor ville seksjonen i Sällsjøen legges. Antagelig ikke på samme plassen som ifjor, for var endel som syns det var grunt der.

Leif ønsket oss alle velkommen til Lappland Bream Master 2014. Svensker, Norsker (Meg og brodern) og Dansker. Var kommet 3 dansker for å være med i år. En av dem var visstnok en skikkelig bra bagger. Hadde vunnet Scandinavian Masters tror jeg. Navnet hans var Jon Nørgaard.

Leif opplyste videre at A-seksjonen i år ville være på Nordflätiken. http://kartor.eniro.se/m/PTFBZ Helt ny strekke for meg, men virket som endel av dem andre kjente til den. Lurer på om dem hadde brukt den første året Lappland be arrangert. i 2011 eller 2012.

Ellers ville B og C være der dem var i fjor.

D ville fortsatt være i Sällsjøen, men flyttes til der den lå for 2 år siden. Ikke visste jeg hvor det var, men hadde hørt at det var dypere der, men at veien var særdeles dårlig ned dit.

Tippet at B, C og D ville bli dem mest fiskerike strekkene, så da håpet jeg på A første dagen, og så er det ikke så farlig med hvilke jeg får dem neste 3 dagene.

Dem latt dem som kjører sammen trekke først, og etterhvert ble det min tur, og opp av hatten kom denne:


Usj da. B første dagen. Samme som i fjor. Jaja, får satse på at det er 50-kilosfiske allerede første dagen da. Var jo det i fjor iallefall. Videre så er jeg fornøyd med A på dag 2. Bli ferdig med den liksom. D i Sällsjøen kan gi store vekter tror jeg og C er på det rene. Kan få 60 + om det er fisk inne på långspø, ellers så er det vel mulig med opp mot 50 på slider.

På tide å komme seg tilbake til sommerhuset for å se over at alt er klart til i morgen, og mentalt innstille seg på B-seksjonen.

Resten av gjengen trakk slik:

Ser jeg skal sitte med følgende i morgen:
-Jesper Høeg
-Sven-Erik Olofson
-Lennart Persson
-Stig Enstrøm
-Mattias Andrèn
-Jesper Dyberg

Ellers ser jeg at brodern klarte å unngå å havne med meg i år igjen.

I morgen starter kjøret. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment