Totalt antall sidevisninger

onsdag 23. mars 2016

2016-03-23 Kveldstävling på Björnsjön, Gällö

Da var påsken for alvor igang. Var ikke noen konkurranse på dagen idag, men var en kveldstävling, og der var vi på plass. Må da ha vært over 100 stk tilstede. Vi skulle fiske fra kl 15.30 til 18.30.

Aldri vært på sjøen før (Remi har), men hørte om abbor på 30-50 gram. Targetvekt for en 3 timers på kvelden var 8-9 kilo.



Jeg fant en plas som så fin ut på vannet, så startet der. Alle dem andre norske satt samlet på et sted. Antagelig en plass Remi har fått bra før. Han har vunnet her før, så han vet hva han går til og også noen plasser å fiske.

Startet å fiske med tafsen. Fikk 12 fisk i første hullet, så dette virket jo lovende.  En par til i hullet ved siden av, og ennå 2 til i hullet på utsiden. Men så var det noen tomhull. Dro nordover i sjøen, men bare 10-15 meter om gangen. Så det var en som fikk litt litt lengre fremme, så satte meg på 20 meter til han. Fikk vel en 7-8 fisk der, litt bedre størrelse på noen av dem også, i forhold til første hullet mitt. prøvde også pimpel i det hullet, men virket dårligere en tafsen.

Var oppborret av 3 andre vider eoppover, så borret hull på utsiden. Var sagt det skulle være langgrunt, så da skader det ikke å fiske et stykke ut. Var vel 3-4 meter her ute. Fikk en og annen. Var i nærheten av han Tom Frank, og han fikk litt så jeg.

Kom på nordsiden av han, og da startet det å støte. Byttet ut tafsen med pimpel, og fikk vel fort 15 fisker i det hullet. mange av dem var også opp mot 80-100 gram. Borret et hull til 5 meter bortenfor, og fikk vel 10 til i det hullet. Tom satt med ryggen til meg, men så at han også fikk fisk, men vet ikke om dem var like store for han også.

Bettet var over like fort som det startet. Også for Tom så jeg, for han flyttet seg nå 50 meter sørover igjen. Jeg borret ennå lengre ut, og jobbet meg nordover. Fikk 1-2 i noen hull, hadde et hull med 4 i også, og selvsagt noen bomhull.

Møtte på Tonje og hu hadde kun 30 fisker. Jeg hadde 70. Hu kunne melde at Christer hadde 90 etter 1 time. Vi var nå 2 timer ut i konkurransen. Fikk endel bomhull på rad nå. Egentlig ingen grunn til det ut fra der jeg borret, så så var nok noe annet. Tipper det var tiden på døgnet, for startet å bli mørkere.

Jeg valgte å dra sørover igjen istedet. Men var bom bom bom. Følte det ble feil å jage nå, så roet helt ned å prøvde å sitte lengre i hullene. Første hullet jeg gjorde det fikk jeg plutelig 6 fisk i et hull. 2 til i hullet ved siden av, og så 2 bomhull, og brått var konkurransen over. Endte på 89 fisker.

Tippet på i underkant av 4 kilo, og det kommer man sikkert ikke så langt med her idag.

Kom til starten igjen, og hørte at dem ledet på 6 kilo. Kan det være at ingen kom opp mot target på 8-9 kilo idag. Remi veide inn en fin pose på 6,1 kilo, og lå visst meget godt an. Christer hadde 177 fisker tror jeg det var, og veide inn 5,7 kilo. Mine fisker veide 3674. Da hadde jeg et snitt på 41,2. Til sammenligning hadde Christer 5700 / 177 = 32,2 gram.

Viste seg at Tom Frank vant på 6,3 kilo. Remi vant HS, og nr.2 totalt med 6,1 kilo. Christer ble nr.3 i HS. Jeg havnet på 7 plass i HS. Såvidt bak Jesper Dyberg.

Da er vi igang. 2 konkurranser i morgen, så her blir det ikke noe hvile. Har allerede knytt opp litt mere tafser, og knytet om dem 3 stikkene jeg brukte i dag. I morgen skal vi først fiske Hållstadsjön fra 10 til 13, for så nabovannet Svänglingen fra 15 til 18. Nye rapporeter følger forhåpentligvis.

Legger ut resultater når jeg finner dem: http://www.sundsjofiskarna.se/wp-content/2016/04/Bj%C3%B6rnsj%C3%B6n-2016-03-23.pdf





Vi norske kjører en intern konkurranse i konkurransen. Beste fisker av oss får 1 poeng, nr.2 får 2 osv. Om å gjøre å få lavest poengsum til slutt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment