Totalt antall sidevisninger

torsdag 24. mars 2016

2016-03-24 Kveldstävling på Svänglingen

Da var det bare å komme seg utpå isen for en ny tävling da. Dro nesten ned i enden igjen. Startet greit. 2 fisk i første hullet, 3 i andre hullet, 2 til i 3je hullet og 2 til i fjerde hullet. Men var ikke plass til en 5 hull på rekka, for da var jeg allerede borte hos en svenske. Prøvde da på utsiden og innsiden, men ingenting. Brodern kom løpende. Han hadde ikke hatt napp ennå.

Jeg holdt meg på 3,5-4,5 meter og fisket meg mot starten. Brodern traff på noe fisk rett etter å ha vært inne hos meg. Mistet 2 store sa han "kilosfisk" som rettet treblekroken. Han fikke ne på 250 gram og en hektos i samme området.

Jeg fikk en og annen bortover der, men absolutt ikke bra. Var perioder jeg ikke fikk fisk på en 5-6 hull, og da tærer det på motivasjonen. Nærmet meg ei klynge der jeg så Kjersti, Jim, Christer og Emil satt. Og da fikk jeg en og annen igjen. 6 hull på ei rekke, og fikk vel fisk i 5 av dem. Jeg gikk med tafsen, mens så at Jim fikk på pimpel.

Ble dødt igjen, så da var det bare en fisk i hvert 3 eller 4 hull sånn ca. Stakk ut til der Christer satt. Han hadde 60 fisker. Oida, var såpass bra ja. Jeg hadde vel bare 22 fisker da. Fikk en i et hull ved siden av han, men ikke noe rundt. Så jeg fortsatte bare å borre meg i retning starten.

Noen hull senere fikk jeg 4 fisk i et hull, men igjen ingenting rundt. Ennå 4-5 bomhull, så fikk jeg et nytt hull med 4 fisker i. Fikk ikke noe mere etter dette og endte på kun 33 fisker.

Pratet med brodern når jeg kom inn igjen, og han hadde gått fra 12 sist jeg pratet med han og opp i 27 fisker. Kun 5 fisker bak meg, og bedre snitt. Jeg veide in mine til å være 2359 gram. Brodern sneik seg forran meg med 2,4 og noe. Usj. Liker ikke å få deng av brodern. Hehe.

Christer sine 66 fisker veide 4,9 kilo, og han var da best av våre på denne konkurransen. Vinneren hadde 8,8 kilo. Tror Christer ble nr.5 i HS. Tonje ble igjen nr.4 i damer med 1,8 kilo.

Resultater: http://www.sundsjofiskarna.se/wp-content/2016/04/Sv%C3%A4nglingen-2016-03-24.pdf




Stillingen i internkonkurransen er som følger:

I morgen drar vi opp på Sporrsjön. Vinneren sist hadde visst 21 kilo mort. Alt i ett hull. Beste abborvekt var 18 kilo tror jeg. 5 timers, så kun en konkurranse i morgen. Satser på en fremskutt plassering. Skulle gjerne hatt en totaltseier i år, men vet ikke om den kommer her oppe, for mye dyktige folk med her, og i tillegg kjenner dem sjøene, noe ikke jeg gjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment