Totalt antall sidevisninger

onsdag 30. mars 2016

2016-03-27 Vikingnappet på Revsundsjön

Denne sjøen har jeg faktisk vært på før. Også vært på Vikingnappet før, men da var starten opp i den tynne armen av sjøen, mens nå går starten fra Viking Campen helt nede i sør på denne delen av Revsundsjön.

Sist løpt jeg jo selvsagt nesten ned til campen og fisket, men nå når utgangen er her nede, så blir det å løpe opp til eller forbi gamle starten. Begge steder gir jo fisk, mens det er alltid mindre folk 5km fra start, så det er jo grunnen til at jeg drar langt.



Ble fiske med brodern idag igjen. Kondisen er som kjent ikke på topp, så brukte 50 minutter opp dit vi skulle begynne. Odd Henning kom løpende forbi meg etter 2-3 kilometer. Han stoppet opp litt før meg og brodern, så vi passerte han igjen. Brodern hadde fått bra utenfor en sivgard på denne plassen i fjor da jeg ikke var med. Kom dit, så satt Jesper der allerede. Vi startet å fiske 20 meter sør for han og tenkte å fiske oss hjemover igjen. Satset på at Jesper skulle fiske seg nordover slik at vi ikke ble gående å fiske etter samme fiskene.

Brodern fikk fisk i det første hullet, mens jeg antagelig satt litt for nærme land. Brodern fikk blandede fisker på 17-18 gram og opp til hektoen. Klart flest av dem på 20-30 gram selvsagt. Jeg startet å få fisk så fort jeg kom med dypere en 2,5 meter jeg også.

Jesper dro som forventet nordover, mens jeg og bror fisket oss sørover. Odd Henning kom etterhvert nordover han også. Han hadde fått en par greie der han startet, men var for lite fisk ellers, så han måtte bytte plass. Han fortsatte nordover og dreiv en stund rundt Jesper så jeg.

Jeg og brodern fisket oss en 300-400 meter sørover. Vi kom til en ny sivgard som brodern mente ikke leverte noe særlig i fjor. Vi jobbet oss kjapt 150-200 meter nedover der, men brodern husket nok rett, for her var det dårlig fiske. Burde ikke rotet bort 15 min på å fiske den siste strekka der.

Vi bestemte oss for å bytte side. Brodern gikk helt inn til 8-10 meter fra land og satte seg rett i fisk. Bra snitt også sa han. 50 gram + i snitt. Jeg prøvde et hull 30 meter fra land og også jeg fikk fisk, og litt bedre snitt en der vi kom fra, men jeg fikk nok flere små en brodern fikk.

Nedover landet der var det ikke så jevnt mange fisker som der vi startet, men dem hulla som  ga fisk ga nok fort dobbelt snitt fra det vi hadde fra start. Odd H hadde også byttet side nå, og han tok etterhvert igjen oss. Duret på videre ned til noe folk som satt 200 meter sør for oss. Etter 10 minutter kom han nordover igjen. Var dårlig der sa han. Var kun 30 minutter igjen, og han duret på nordover igjen. Jeg syns dette var rart, for jeg hadde iallefall tenkt å gå 15 min før ettersom det kun var 45 min inngangstid. Så når Odd H kommer opp der han vil, så rekker han vel bare 5 minutter fiske før han må sette kursen innover igjen.

Da var det kun 15 min igjen, og hadde sett fra lengre nord at Jesper allerede hadde startet å gå. Jeg endte på 207 fisk på telleren. Heiv sekken på ryggen å startet turen inn igjen. Hang i ryggen på brodern for han er hakket seigere en meg. Jesper tok oss inn, og jeg spurte hvor mye han hadde 208 fisk sa han. Da er jeg kun 1 bak en av Sveriges beste pimplere, så da er jeg kanskje ikke helt borte idag.

Kom inn igjen med 5 minutters margin. Veldig glad jeg gikk når jeg gikk, for hadde ikke mye mere energi å gå på. Tonje møtte meg. Hu hadde 7,6 kilo. Jeg tippet selv jeg hadde ca 7 kilo, så da kom hu til å slå meg. Jesper fikk veid inn, og han hadde bedre snitt en jeg hadde, for han veide inn over 8 kilo. Møtte på Christer, og han hadde fått 12,8 kilo med halvpanner. Og han lå foreløpig på 2.plass sa han. Bror hadde veid inn 13,1 kilo.

Sto å tittet utover på isen for å se hvordan det gikk med O2-snapperne. Dem aller fleste ville klare det med et par minutters margin så det ut til, men var også 3 stk bak der som ikke ville klare der. En av dem var visstnok en junior. Hårda bud. 45 min er jo 45 min.

En av O2-snapperne var Baddran, og så han hadde 2 store poser, så trodde han hadde 17-18 kilo. Men var nok litt andre typer poser en vi hadde på Sporrsjön, for viste seg at det veide 13,1 kilo. Han la seg utrolige 6 - SEKS gram forran bror. Var en stund spekulasjoner på om Baddarn hadde veid inn 2 poser, mens Bror bare en, men begge hadde brukt 2 poser, så ingen kontrovers der.

Baddarn vant da årets Vikingnapp, og tok samtidig med seg vandrepokalen for odel og eie. Bror ble selvsagt nr.2, og vår egen Christer Fossen tok 3-plassen. En knallsterk plassering i et knallsterkt startfelt på en relativt ukjent sjø for Christer sin del. Grattis til alle topp 3.

Resultater legges ut her når jeg finner dem: http://www.sundsjofiskarna.se/wp-content/2016/04/Vikinganappet-2016-03-27.pdf







Stillingen i interncupen før det 8de og siste stevnet:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment