Totalt antall sidevisninger

onsdag 4. mai 2016

2016-04-24 Uttaksstevne nr.6 av 6 i myskafiske - Søndre Ulvsjøen, Trysil

Da var tiden inne for den siste dagen på is for denne sesongen. Og igjen var det myskafiske som sto på programmet. Jeg hadde jo ikke noen sjans i cupen, for kun deltatt på 1 av dem 5 stevnene som har vært arrangert denne sesongen, og det er dem 4 beste resultatene i dem 6 uttaksstevnene som teller i VM-uttaket.

Første ruta lå på en plass jeg har fisket tidligere på vanlige konkurranser. De fleste ville jo da nærmest mulig land, meg selv inkludert. Fant meg en plass uten at det ble noen loddtrekning etc for å få sitte der. Men ingen fisk selvsagt. Borret på utover i ruta, men ingenting. Var vel i hull nr.10 eller noe jeg fikk min første fisk, og det var en typisk Ulvsjøabbor på snaue 8 gram.

Folket hadde samlet seg innest i ene hjørnet på ruta, så jeg fikk vel gå dit jeg og da. Var plass til et hull mellom Ola og Jonny, og der fikk jeg litt fisk. Fikk helt ok helt til Ola kroket noe som antagelig var gjedde, og det brant både hans hull og mitt hull. Jonny fortsatte å få fisk. Tonje utenfor Jonny igjen fikk også fisk videre.

Jeg ble letende litt rundt uten å finne noe, og besøkte dette hullet 2-3 ganger til, men kom aldri noe mere fisk dit. 2,5 timer var unnagjort, og hadde ikke veldig mye. For å være nøyaktig hadde jeg 490 gram. jeg visste det ikke var veldig bra, men at det var sist av alle 22 fiskere hadde jeg ikke trodd da. Det var virkelig ikke bra. Myskakongen Svein var nest sist på 500 gram, så fikk trøste meg med det. Hehe.

Vinner av første ruta ble Vidar Årnes med 1850 gram, tett fulgt av Hovde på 1740 gram og deretter Jonny på 1540 gram.

Var jo helt kjørt for meg selvsagt ettersom jeg var sist, så da får jeg bare prøve å gjøre det beste jeg kunne i rute 2 for å klatre litt. Og skulle jeg klare å vinne den ruta, så ville jeg telt det som en totalseier i år, for det har jeg faktisk ikke klart. Ikke vunnet en eneste kule engang.

Jaja, en liten pause, så var det inn i ny rute. Ikke fisket veldig mye i det området denne ruta ligger, men får gjøre det beste ut av det og se hvordan det går.

Kjell J satte seg helt ytterst i ene hjørnet. Gikk noe rykter om at det var grunnere der ute en lengre inn mot land. Det ble mere spredning på folket i denne ruta. Ikke alle klemt inn i ett hjørne. Jeg fikk faktisk en abbor i første hullet mitt nå. Men selvsagt bare 1. Borret bare 5 meter lengre bort, og der fikk jeg faktisk mange. Eller iallefall 15-20 stk etter å ha gnudd en stund.

Satte pinnen fra det første hullet i dette hullet istedet, og lagde ennå et hull 5 meter lengre bort som jeg satt den nye pinnen. Var også endel småabbor her. Kort fortalt ble jeg gående i 8-10 hull i et område på 15x15 meter hele siste ruta. Fikk sneket opp 79 abbor og 1 mort til den nette vekt av 750 gram. Latterlig snitt ass. Hehe.

Underveis i konkurransen hadde jeg hørt at endel folk sleit. Når jeg hadde 50 fisk hørte jeg en par andre som hadde rett over 20 fisker. Trodde en stund der at jeg kanskje kunne ta det. Men neida, var jo selvsagt noen som hadde truffet bedre. Og fått mort, som snitter endel høyere. Kjell J visste hva han dreiv med og overdoblet meg (antagelig endel færre en meg i antall da men), og vant denne ruta med 1780 gram. Nr.2 ble Steinar Olsen med 1390 gram og nr.3 Odd Henning med 1230 gram. Jeg slev kom på delt 5 plass sammen med Thomas Ø.

Totalt for dagen vant da Kjell Joar med 5 poeng, Vidar nr.2, også med 5 poeng, men lavere totalvekt og odd Henning nr.3 med 9 poeng. Jeg klatert fra 22 plass og opp til 12 plass. Tonje ble nr.9 og beste dame med 19 poeng.

Resultater fra dagen finnes her: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Myshkaulvsjoen2016.htm

Og resultater i myskaserien/VM-uttaket ble da som følger: http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/VMuttak2017.htm

Si ifra om dere ikke får opp denne, så skal jeg legge den ut annerledes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment