Totalt antall sidevisninger

tirsdag 16. januar 2018

2018-01-13 Pimpeltävling på Värmeln, Skutboudden

Ikke noe stevne i Norge idag, og da drar man jo over grensen til våre venner i øst. Kalle har som alltid et stevne klart. Värmeln med utgang Skutboudden. Jeg var her på en Onsdagspimpel tilbake i februar 2012, så visste litt hva jeg dro til. Vanskelig fiske etter noen få norsabborer var det som gjaldt den dagen.



FAFO kjørte, og jeg, Tonje og Fredrik var med. Fremme i god tid, og fikk kjøpt oss litt mygg før utgang. Jeg valgte å stikke til den plassen som ga 4-5 norsabbor for meg sist. 2 andre som startet på samme sted.

Ikke et lugg i første 7-8 hulla, men det var igrunn som forventet. Hadde et kjempenapp i neste hullet, men før jeg forsto hva som hadde skjedd var kroken på tafsen rettet ut. Borret rundt, og hullet ved siden av ga 5-6 yngel. Ikke noe mere, så byttet side av vika. Gikk på en pen fisk igjen, men viste seg å være ei gjeddsnipe på ca 4 hg. Den klarte selvsagt å komme borti fingrene med tenna sine, så da var det 2 timer bløding. Haff.

Stakk videre og fikk et par abboryngel på en liten sivgard før en odde. Par yngel til på andre siden av odden. Dro videre til neste odde og et par yngel til. Virker som det er lettere å treffe fisk idag en sist, men ikke norsabbor denne gangen da.

Stakk til en ny plass nå, men bommet i 10-12 hull på rad. Fant tilslutt en flekk med litt yngel på. Fredrik kom bortom, og han hadde 15 fisk så langt. Jeg hadde også 15 nå. Jan Morten kom fra andre siden og han hadde også 15 fisk.

Jeg rotet rundt i dette området siste 2 timene. Fikk en 150 grammer ganske tidlig på dette plassen, og mot slutten fikk jeg 7-8 abborer på rundt 50 gram. Endte på 82 fisker. Marginalt mere i vet en sist antok jeg. Sist hadde jeg 11 fisk og 1300 gram. 

Jan Morten hadde 60 fisk, men 4 stk på mellom 150 og 300 gram, så han tar meg nok i vekt.

Viste seg at mine fisker veide 1472 gram. Tror det skulle vært mulig med 3 kilo om man hadde fisket dette område hele dagen, og vinneren idag, Gunter Furthmuller hadde 3122 gram. Var 6 premier i HS idag, og siste premie gikk da på 1503 gram. Jeg ble nr.7 i HS.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment