Totalt antall sidevisninger

onsdag 24. januar 2018

2018-01-21 Isfiskekonkurranse på Lille Molandsvannet

Hadde egentlig tenkt å dra på Sulvika i Sverige i dag, men kvelden i forveien fikk jeg høre at Arendølene hadde valgt å flytte sitt stevne fra Vallekilen til Lille Molandsvann. Fikk kjapt sjekket opp om dette egentlig bare er en del av selve Molandsvannet som det er NC på om 14 dager. Og det var det jo. Da må jeg jo dit. Perfekt muligheter til å få trent på et NC-vann i en konkurransesetting.

Ble jeg, Tonje og Fredrik fra Askim, samt at Steinar Schjager hoppet over i bilen vår i Horten. Vi tok første ferja fra Moss kl 06.30, og var fremme ved Lille Molands 09.10. Litt sent, men går greit. Blir jo myyyye lengre om man kjører om Oslo, så da måtte jeg vel ha dratt kl 4 i stedet.

Var rett over 40 deltakere til start. Hadde egentlig tenkt å sitte i relativ nærhet til noen fra Pimpel Sør, men når jeg så noen av dem startet å løpe på en så bitteliten sjø, så gadd jeg ikke ikke har vært her før vil jo ikke klare å finne en slik liten prikk. Så da stakk jeg heller alene på en plass som så grei ut på kartet.

Morten sa på oppropet at han håpet vinneren var rundt 10 kilo i dag, så da har man det som targetvekt.

Viste seg at en lokal en samt Bas og Folden startet i relativ nærheten til meg, så da kan jeg ikke sitte helt feil vel. Fikk faktisk fisk i frøste hullet også, men var kun en 20-grammer. Neste hull fikk jeg en 80 grammer. Et bomhull, så fikk jeg et hull til med 5 stk 80-grammere. Borret rundt på et relativt lite område og fikk litt fisk her og der. Etter 1 time hadde jeg 33 fisker og var greit i rute mot 10 kilo følte jeg.

 

Bas og Folden feide forbi meg og dro oppover i sjøen igjen. Jeg borret meg heller i retning av der han lokale satt. Hadde vel på det tidspunktet ca 50 fisk, og han hadde 39 tror jeg det var. Fikk et par brukbare hull med 7-8 fisker i når jeg nærmet meg han, men lite rundt. 2 timer hadde gått og jeg var nå oppe i 67 fisk.

 

Lå fortsatt godt an med tanke på 10 kilo, men området var oppborret og jeg måtte ut på leting. Så lengre opp i sjøen at det hadde samlet seg greit. Slo et par hull på veien, og samme gjorde Tonje. Hu traff et hull fu fikk i alle fall 10 stk i, og jeg prøvde å finne dem i dette området jeg også. Ble en særs dårlig 3je time og kom meg bare opp i 75 fisker.

 

Fikk etter hvert fingern ut og stakk opp i klynga. Men var veldig oppborret her nå, så måtte bare borre på den ledige rosene som var igjen. Så ble en dårlig sistetime også. Endte på 88 fisker. Skulle man klare 10 kilo så burde man vel opp mot 140 fisker tipper jeg.
 

Fikk veid inn mine 88 og dem veide 6118 gram. Holdt til en 6.plass i HS og fikk da en konvolutt. Vant gjorde Remi med 136 fisk og 9306 gr. Tor Ivar ble nr.2 med 8780 gram. Hadde truffet klockrent og dratt 72 fisk i ett hull. Ca 65 fisk flere en jeg klarte i mitt beste hull det. Lisbeth hadde veldig pene 7630 gram i dag og ble nr.3 totalt.

Angrer absolutt ikke på at jeg tok turen. Vet en del bedre hva jeg går til på NC’n nå. Får bare håpe jeg klarer å finne fisken den dagen.

Dagens resultater:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment