Totalt antall sidevisninger

onsdag 24. januar 2018

2018-01-20 Isfiskekonkurranse på Hersjøen

Syns jeg er en relativt artig sjø, samt at Tonje er farlig god her. Hu vant stevnet totalt her i fjor. Vi ble 42 stk til start. Tunge forhold med 30-40 cm snø isen. Valgte å starte på en helt ny del av sjøen for min del. Fikk en mort i første hullet, fikk fisk i dem neste 6-7 hulla også. Dem fleste var veldig små abborer, men en del relativt små morter også. En og annen litt bedre abbor også.

Følte det var litt for dårlig, så prøvde å borre meg inn på grunnere vann. Men så fort jeg kom grunnere en 2,5 meter ble det kun gress og ingen fisk. Prøvde å borre meg forbi der Reidar Moen satt, men der var det nesten ikke vann. Testet lengre ut da, men der var det ingen fisk.

Stakk tilbake der jeg startet å testet noen gamle hull, men fortsatt for trått fiske. Heiv sekken på ryggen og stakk ut på grunna i stedet. Ranheim og Iversen satt der ute. På 3 timer hadde Iversen kun fått 30-35 fisk, og kun en av dem med ok størrelse, så dette var nok ikke plassen å gå til. Jeg hadde 58 når jeg kom ut her. Ettersom det var så tunge forhold, så ble jeg her den siste timen. Fikk kun 4 fisk her ute, og dagen ble en total fiasko. 62 fisker og kanskje 1,5 kilo.

Vant gjorde Tørmoen fra en bra plass på sjøen. 6220 gram. Odd H hadde sittet grunt i dag å pumpa yngel. 236 tror jeg han hadde, for en vekt på 5310, som holdt til 2.plass i HS. Rune Tyskerud ble nr.3 med 4840. Tipper han satt der han bruker å sitte. Altså på plassen jeg bruker å starte.

Reidar Moen, som jeg satt relativt nærme første 3 timene vant HV med 4510 gram. Han satt slik til at det var umulig å knabbe fisk av han. Rimelig frustrerende plass det jeg fisket i dag, så tror ikke jeg skal på den plassen igjen i nærmeste fremtid.

Bare å ta lærdom av det jeg så og pratet med andre om i dag og komme sterkere tilbake ved neste mulighet på Hersjøen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment