Totalt antall sidevisninger

fredag 27. juli 2012

2012-07-25 Nyeste i rekken av dims

Har lenge ønsket meg ryddesag. Så tiden var inne for å handle. I det siste har jeg fisket mye på steder der jeg har gress og annet rask til langt oppetter kroppen. Jeg kjører jo rundt med VW Transporter på meiting, så er ikke noe problem å ha med ei ryddesag på alle turene mine.

Saga har både blad for småkvist, samt slik tråd til gress og siv.


Fikk tatt generalprøva på saga på REMA-strekka i Rakkestadelva. 15 pegger skulle klargjøres til helgens landslagssamling. Når jeg og Tonje kom dit, så var det helt gjenngrodd på så si alle plasser. Jeg gikk til med ryddesaga, mens Tonje gikk bak med ljåen og ryddet bort siv og vannliljer som jeg ikke fikk tatt med ryddesaga.

Den beskytteren som skal forhindre å sende partikkler på brukeren røk allerede etter 2-3 pegger. Skrudde den bare av å fortsatte. Gikk med solbriller på for å beskytte øynene, men var særs lite partikkler som kom bakover. Gidder derfor ikke kjøpe ny beskytter.

Brukte vel 6 timer på 13 pegger. Tok de 2 siste peggene, samt langs vannkanten slik at fiskerene kan se hverandre, morgenen etter.

Dette er en "dims" jeg kommer til å ha mye glede av tror jeg. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment