Totalt antall sidevisninger

mandag 20. mai 2013

2013-05-18 Treningstur til Greåkerelva - igjen

Var å testet samme sted for ei uke siden, men da ble det aldri bett nok til å få testet baggerstanga. Siden sist har jeg også byttet ut den røde 30 cm lange Hydroen, og erstattet denne med en 1 meter lang svart hydro.

Tok kun med meg baggerstanga i dag. Med den nye svart hydroen i, så vil jeg nok klare å få de fleste over 100 gram uten og bumpe dem av i tilslaget.

Var relativt hard strøm ut mot Glomma i dag. Tipper jeg måtte ha brukt 12 gram flat for å kunne holde rolig. Baket 8 knallharde appelsiner med en god del mais og død maggot, og kastet dem en par meter oppstrøms for der jeg ville fiske.

Fikk en par hektosmorter i løpet av de 4-5 første driftene. Skulle kaste ut på nytt, og tror du ikke at stanga small tvers av omtrent midt på i utkastet. Hadde vinden i ryggen, og kun et 3 grams tackel for å drifte gjennom med, så hadde ikke noe å gjøre med hardhendt behandling.

 

Halve stanga lå og driftet 6-7 meter fra land. Skal jeg hoppe uti og svømme etter den? Nei, holdt meg kald litt til å så hvordan den ville bevege seg videre. Stanga vrei seg i strømmen og kom på tversen nedover. Var en liten odde nedenfor der jeg satt, og da stanga var på sitt nærmeste så brettet jeg joggebuksa opp over knea og vasset ut. Fikk tak i stanga ved å vade til rett over knea og strekke meg ut etter dem.

Men hva gjør jeg nå. Hadde kun med meg denne stanga. Jaja, får bare tre den inn i seg selv. Stanga ble vel rundt 1 meter kortere av dette. Men det går, fisket på videre.

Hadde også klart å glemme håvskaftet i dag. Møøøk.

Plukket sånn noenlunde greit. Ende opp med 6 brasmer, og 60 mindre fisker.



For ei uke siden klarte jeg bare 2 veder og 20 mindre fisker. Så var temmelig nøyaktig 3 ganger så bra fiske i dag.

Uten håv og knekt stang fikk jeg heller ikke testet stanga slik jeg vil. Måtte ta det litt roligere, og håndlande brasmene. Av småvedere og mort, så fikk jeg noen opp i 300 gram, og dem var ENKLE å svinge rett i brystet.

Tror 1 meter svart Hydro blir knallbra, men får nå ikke testet dette ordentlig før Colmic forhåpentlig kjapt sender en ny del 5 til meg. Har sendt epost til Dario, og krysser fingrene på at delen er på plass innen 1-2 uker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment