Totalt antall sidevisninger

torsdag 4. desember 2014

2014-11-30 WL nr.4 - Isegran, Fredrikstad

Så da sto WL nr.4 for tur. Kan bli den siste for i år. Ser ut til at det blir isfiske i Trysil helga 6-7.des i alle fall, så får man se hva man gjør mellom den helga og NC nr.1 på Skumsjøen.

Sjekket tidevannstabellen for dagens fiske, og den viste at det ville være flo kl 11.12, altså 1 t og 12 min ut i konkurransen. Vi får se hvordan det innvirker.



Vi ble 5 stk i dag. Finn E, Andrzej, Tonje, Lennart og meg selv. Latt dem andre trekke først, og når 3 stk hadde trekt lå fortsatt kantene igjen. Tonje trakk på vegne av Lennart ettersom han ikke hadde kommet ennå, og han fikk peg 5. Nærmest røret. Da fikk jeg peg 1. Jeg tror peg 1 er best om det stadig kommer inn ny fisk, mens peg 5 er best om man må fiske etter dem som allerede er i elva. Siste 2 WL-stevner vi har hatt her har begge blitt vunnet fra peg 5.

Rigget opp 13m TAP, bolo med 10 grams dupp og ei feederstang.

Kort fortalt så kjente jeg ikke en eneste fisk på 4 timer. Lennart, ikke uventet, fikk den første fisken. Ca 1t 15 min inn i konkurransen. Og det betyr da på absolutt høyvann. Så fikk Tonje en sik på 11m TAP. Dem 2 fightet en stund før Lennart dro ifra.

Når det var 1 time igjen så fikk plutselig Andrzej en veder. Hadde den kommet fra min side eller kommet fra Tonje, svømt forbi Finn E og biti hos Andrzej? Rett etterpå fikk Finn også 1 veder, og mistet en til rett etterpå. Begge på 13 TAP. Rimelig sikker på alle kom fra høyre.

Når Tonje skulle slippe en vederbuk i keepnettet, så knakk keepnettfestet og nettet sank. Jeg var raskt borte for å hjelpe til, men tror nok den vederen kom seg ut. Litt senere så skjedde det samme igjen, og da måtte vi låne bunnmeitestanga til Lennart for å fiske den opp igjen. Utrolig nok var det fortsatt i alle fall 6 veder igjen i nettet, men siken hennes hadde stukket.

Mot slutten fikk Lennart ei fin skrubbe. Måtte da være rundt halvkiloen. Litt kult syns jeg. Har fått det selv i Isegran før, men da kun på 1-2 hg.

Startet å veie hos meg, eller, jeg hadde jo blænket, så veide da inn Andrzej. Hans veder veide 1130 gram.

Nestemann var Finn E, også han kun 1 veder, og den veide 1250 gram.


Tonje hadde 6 veder til innveeing, og antagelig hadde 2 veder og 1 sik forsvunnet når nettet datt ned i vannet. Bra snitt på hennes fisker, for dem veide til sammen 10.870 gram. Det gir faktisk et snitt på 1811 gram. 



Den ene så klart større ut en dem andre, så både jeg og Lennart var veldig spent på hvor stor den egentlig var. Vi slapp ut dem andre fiskene, nullstilte vekta og la i den store vederen. 2280 gram veide den. Klart største jeg har sett i Isegran noen gang. Og med den så satte Tonje ny PB på vederbuk, og slo vel samtidig min PB også. Tror den største jeg har fått er 2,2 kilo.



Sistemann ut, som også ville bli dagens vinner, var Lennart. Hans fisker veide 22.310 gram. Stort sett vederbuk, men også en eller to siker pluss ei skrubbe. Kun deler av hans fangst er avbildet.



Dagens resultater:


Grattis til Lennart med dagens seier!

Rett etter stevnet dro jeg og Tonje samt Finn Erik å tittet på ei strekke oppe i Seutelva ved Mosseveien. Kan fint sette 5 mann rett nedenfor Rema-butikken, og går fint 3 mann til på brygga nedenfor, selv om det var et gjerde rett bak som ikke var helt optimalt. Men ikke værre enn at vi fint kan fiske her. Vurderer sterkt å legge et springleague eller winterleague stevne her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment