Totalt antall sidevisninger

tirsdag 9. desember 2014

2014-12-07 Isfiskekonkurranse på Tørbergsjøen, Trysil

Kun vært på denne sjøen en gang før, men det gjelder vel for dem fleste av oss ikke-Tryslinger. Den gangen for 2 år siden så fikk jeg en 8.plass i HS for mine 8 fisker som til sammen veide 1091 gram. Men utrolig nok så syns jeg denne sjøen var litt artig.

I dag startet jeg på samme sted som jeg fisket sist. Var veldig trått, men det var vel også forventet. Fikk etter hvert et hull med 3 abborer i. 20 meter lengre bort satt en av dem nye juniorene (Sittichok Bas Sila) fra Vestfold og han fikk 3 kjappe i et hull der. Lagde et nytt hull mellom oss og fikk 1 til der, på tafs. Prøvde med myska og fikk en 10 grammer på den. Både jeg og Sittichok prøvde en del andre hull rundt der, men fikk ikke noe mere.

Etter å ha borret en 10-15 hull til bortover så hadde jeg noe napp på tafsen igjen. Lei å kroke, men forsto jo hvorfor da jeg fikk en 8 grammer etter hvert. Lurte opp 3 til på tafsen før jeg gikk over på myska. Fikk noen på det og. Endte opp med 8 småtasser i hullet. Ingenting i hullene rundt.

Dro bakover igjen, og fikk en abbor på innsiden av rosa som Tonje hadde sittet på så langt i dag. Ikke noe mere. Borret meg utover i sjøen, men ingenting. Så ut til at det var lite borret utenfor elva med starten, så borret meg ditover. Virket som hele den vika var ganske så grunn. Fikk ikke noe mere i dag, så endte på 5 vanlige abborer og 8 små. Dette veide til sammen 636 gram. Håpløst.

Var ganske mange som hadde fått bra første timen. Noen på pimpel, mens andre på myska. Hele 28 mann som fikk over 1 kilo i dag, og 8 av dem over 2 kilo. Til sammenligning, så var det 15 over 1 kilo og kun 3 av dem over 2 kilo i 2012.

Hesmyr hadde fått alt nærsom 1 abbor første timen. Vinneren hadde vist hatt 2 kilo første halvtimen og yttligere 2 kilo siste halvtimen.

I dag, som i går, så var det Eidsvoll Skog som tok totalseieren. Er det den nye storklubben i Norge tro? Tiden vil vise.

Jeg ble slått av dem fleste i dag. 23 plass av 29 deltakere i HS, og mange fra andre klasser som slo meg i dag og.

Man får ta med seg dem lærdommene man får å prøve å bruke dem til min firdel til neste gang det er konkurranse her. Dette stevnet arkiverer jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment