Totalt antall sidevisninger

onsdag 17. desember 2014

2014-12-14 Kule på Elgsjøen

Ettersom det var gudstjeneste  i kirka ved Elgsjøen så var vi ikke helt sikre på hvor vi skulle ta kula. Men er en liten vei ned til vannet med plass til 5-6 biler, så vi parkerte der, så da ble kula på Elgsjøen likevel.

Vi ble 2 biler fra Acerina, 1 bil fra G&T SFK, 1 bil fra Raufjøringen avdeling Oslo samt 3 lokale Hadelendinger. Totalt 15 mann. Skulle fiske fra 10 til 14, satte en 50-lapp hver, og premierte topp 3. Ingen inndeling i klasser i dag selv om det var med både damer og veteraner.

Jeg gikk til den plassen jeg anser som sjøens sikreste, og det var det mange andre som gjorde også. Starten gikk, og var fisk i første hullet. Fisket med tafs. Var veldig varierende størrelse på fiskene, og generelt mindre i størrelse en i fjor. Da lå dem på 70 gram i snitt, mens nå så lå dem på et sted mellom 40 og 50 gram. Fikk hektosfisker også, mens andre var helt nede i 20 gram. Uvanlig for denne sjøen å være.

Ble sittende tett på 30 minutter i første hullet. Samme gjorde Ottosen som satt 15 meter bortenfor meg. Hørte han sa han hadde 32 stk, og da hadde jeg 30. Ikke sikker på om det var rett å sitte å truge ut de siste fiskene, men kunne man ligge på 1 fisk i minuttet, så snakker man om 240 fisk på en dag, og da er man vel uansett ganske høyt oppe på resultatlista skal jeg tro.

Forlot hullet etter 30 min som sagt og borret meg utover i sjøen.  Hadde flere hull på rad med 1-3 fisker i, men altså ikke i nærheten av draget i førstehullet. Borret meg mot grunnere vann igjen og traff etter hvert et nytt bra hull. Christer passerte meg da og hadde 95 fisker. Jeg hadde 70 fisker. Ikke tvil om at det var bra fiske i dag, så er bare å jobbe på for å finne dem hullene som ga 15 + fisker. Og det hullet jeg satt i når Christer passerte meg var et slikt hull. Husker ikke helt hvor mange jeg hadde når hullet ble tomt, men tror det var ca 120 fisker. Mulig ikke alle var i det samme hullet, men i alle fall på den rosa jeg dreiv på der.

Borret videre, og prøvde å holde meg på ca samme dyp. Når jeg kom dypere en 6 meter så sleit jeg med å få fisk. Gikk en stund der jeg kun fikk 0-3 i hullene før jeg fikk et hull til med ca 20 i eller noe.

Tonje kom bortom og lurte på hvordan det gikk. Hu måtte ha gått seg en tur, for ble kaldt å sitte rolig å dra fisk. Hu hadde da 150 fisker, og jeg var på 180 fisker. Christer satt rett bortenfor der, og han hadde rett over 200 fisk.

Borret langs med en kant bortover. Christer og Tonje fikk ganske bra, mens jeg gikk på innersiden av dem, og fikk ikke så bra. Jeg sleit som sagt med å få fisk dypt i dag, og syns også at snittet var bedre om jeg klarte å finne fisk på max 4-5 meter. Men skulle ikke ha gjort det her, for dem ville tydelig stå på den linja som Christer og Tonje fulgte.

Tiden rant ut og jeg stoppet på 230 fisker. Christer hadde gått fra rett over 200 til 270 fisker, og Tonje gikk fra 150 fisker til litt over 200 fisker.

Christer ville da slå meg, men det er vel ingen skam, selv om jeg selvsagt ikke liker at han slår meg. Ellers så observerte vi at Blisten satt tett på 3 timer i ett hull, så antar at han har en god del. Og når vi kom i land å så sekken til Odd H, så ville han bli veldig farlig i dag.

Jeg veide inn mine 230 fisker til 10,7 kilo. Rett bak meg i veiekøen sto Ottosen med en fin pose med 223 fisker tror jeg det var. Altså 7 i antall bak meg. Men han hadde bedre snitt, for hans fisker veide 10,9 kilo. Blisten veide inn 12,4 kilo. Christer sine 270 fisker veide 13,2 kilo. Odd H telte sine fisker til 306 stk, og da dro han avgårde med kuleseieren med 14.080 gram. Grattis til han.

Fullstendige resultater fra dagen ser dere her:
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment